شما در همین استان خودمان درنظر بگیرید ،از ابتدای سال کاری تا پایان آن جلسات منظمی تحت عنوان ،جلسه شورای فرهنگ عمومی ،جلسه ستاد اربعین ،جلسه اقتصاد مقاومتی ،جلسه اشتغال و توسعه ،برنامه ریزی و دهها مورد دیگر با حضور مدیران دستگاههای اجرایی ،اما واقعا آیا کسی هست اعلام کند خروجی یکسال برگزاری جلسات متعدد برای مردم استان ایلام چه چیزی بوده است ؟ اصلا نتیجه کدام جلسه به صورت مستقیم بر زندگی لااقل بخش کوچکی از مردم استان یا صنف خاصی تاثیر مثبت داشته است؟
کد خبر: ۵۸۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ 09 April 2018

تابناک ایلام علی اصغر اسدی::طبق تعریفی که از جلسه موجود است ؛جلسه به جمعی از اجتماع مردم گفته می شود که برای انجام دادن امری با شنیدن نطقی دایر می شود و دارای یک رئیس می باشد. جلسات یکی از اصول و اساسات نظام مدیریتی است که به منظور و مقاصد گوناگون ترتیب می یابد. جلسات معمولا به منظور حل مسأله، تصمیم گیری، گزارش دهی، اطلاع رسانی، ارزیابی، مسایل قانونی و قضایی برگزار می شود.

متاسفانه اغلب جلسات فقط وقت تلف کردن است. متخصصان امور جلسات اعلام کردند که حدود ۵۰ درصد وقت جلسات یعنی وقتی که شما در جلسات می گذارید غیر موثر، بی ارزش و بی نتیجه است. فکرش را کنید که اغلب افراد مشغول به کار، حداقل ۲۵ درصد وقت کاری خود را در جلسات می گذرانند و مدیران ارشد ۵۰ درصد وقت خود را در جلسات به سر می برند.

جلسات زمانی می توانند موثر واقع شوند که از یک خروجی مشخص برخوردار بوده ونتیجه آن به صورت ملموس بر موضوع  جلسه تاثیر مثبت ومناسبی گذاشته ویا اینکه بر زندگی مردم اثر خود را بگذارد،اگر غیر از این باشد  و به شیوه ای اعمال شود که این روزها به امری عادی ومتداول در دستگاههای اجرایی استان ایلام مبدل شود، به جز ضرر وزیان به دستگاه ،اتلاف وقت به زیان مردم ،سردرگمی ارباب رجوع و ایجاد ویاس وسرخوردگی ونهایتا رواج بی اعتمادی دربین آنان ،نتیجه دیگری بدنبال ندارد.

شما در همین استان خودمان درنظر بگیرید ،از ابتدای سال کاری تا پایان آن جلسات منظمی تحت عنوان ،جلسه شورای فرهنگ عمومی ،جلسه ستاد اربعین ،جلسه اقتصاد مقاومتی ،جلسه اشتغال و توسعه ،برنامه ریزی و دهها مورد دیگر با حضور مدیران دستگاههای اجرایی برگزار می شود ،باور کنید اعضای جلسه جدید از دستور کار و مصوبات جلسه قبل بی خبرند ،اصلا کسی در جلسه جدید تحقق یا عدم تحقق مصوبات جلسه قبل را مطالبه نمی کند ،حال در کنار این موضوع ،واقعا آیا کسی هست اعلام کند که خروجی یکسال برگزاری جلسات متعدد بجز خوردن چای وبیسکویت وعکس گرفتن و...برای مردم استان ایلام چه چیزی بوده است ؟ اصلا نتیجه کدام جلسه به صورت مستقیم بر زندگی لااقل بخش کوچکی از مردم استان یا صنف خاصی تاثیر مثبت داشته است؟

شوربختانه تر اینکه با  شیوه برخورد خشک و تند استاندار جدید ایلام ،مدیران بخت برگشته والبته دوستدار صندلی های مدیریت از همان روزهای نخست شروع بکار ایشان ،ماست را کیسه کرده وجرات هم ندارند با تاخیر به جلسات ورود کنند،بدون اهم ومهم کردن برنامه ها وحتی باوجود داشتن مهمترین برنامه کاری خود را به جلسه استانداری می رسانند ،به واقع از بس در جلسات کسل کننده وبی نتیجه حضور یافته اند که باید بگوییم ،جلسه زده بودند وجلسه زده تر هم شده اند!

تازه اینکه اخیرا دیدارهای نوروزی !شما بخوانید عید دیدنی مدیران و صنف ها ی مختلف به جمع جلسات بی حاصل نیز افزوده شده و ضمن اتلاف وقت مدیران وسردرگمی مراجعین ،بیشتر وقت خودِ استاندار ،معاونین و مدیران از خروس خوان تا بوق ...در جلسات سپری می شود ،اصلا نمی دانم مدیر یا معاونی که از صبح تا شب در بیش از هفت جلسه شرکت کند ،آیا برای رتق وفتق امور مردم  وپرداختن به سایر برنامه های جاری دستگاه وقت یا رمقی  برای او باقی خواهد ماند یاخیر؟

براساس آماری که خود آقای استاندار اعلام کردند ،روز شنبه  ویکشنبه هفته جاری از صبح تا پاسی از شب بیش از هفت جلسه برگزار کرده اند،این درحالیست صنف و گروههای مختلف برای عرض تبریک عید به جناب استاندار به صف شده اند ،از این موضوع بگذریم که واقعا این همه جلسه چه سودی برای مردم استان داشته است ،اما این به صف کردن مدیران ،صنف های مختلف برای عرض شاد باش عید به جناب استاندار ،آدمی را یاد تصاویر حک شده بر بقایای تخت جمشید می اندازد!تصاویری که در آن رعیت برای عرض شاد باش یا تبریک به خدمت شاه هخامنش به صف شده اند!

به هرحال انتظار داریم مدیریت ارشد استان سریعتر بساط این جلسات  ناهمگون با شیوه های مدیریت را برچیده ومدیریت اجرایی استان را در مسیر واقعی خود قرار دهند . بی شک ترویج این شیوه های نامانوس با اهداف نظام وترویج آن دراستان عایدی دیگری برای مردم ندارد، چرا که راه توسعه استان وخروج آن از بن بست ورکود  از جلسات بی حاصل نخواهد گذشت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
کاملا با مطلبتون موافقم
حقیقتا آقای دشتکی در دوران ملوک الطوایفی به سر میبره
مدیران علیرغم میل باطنی جرات فرستادن معاونین به جلسات مختلف را ندارن و بالاجبار شخصا در همه جلسات حاضر میشوند و کار مردم در همه دستگاهها روی زمین میمونه
با روحیه دیکتاتوری و غرور و تبختری که ایشان داره و تهدید مداوم مدیران و ازطرفی هورا کشیدن برخی صاحبان رسانه و کانالهای اجتماعی که ایشان قاطعیت داره و چنین و چنانه عملا کسی جرات مخالفت نداره
لطفا در این خصوص بیشتر بنویسین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
متاسفانه بجز تابناک همه رسانه ها برای...دارن در حق مردم شریف ظلم می کنن،این شیوه مدیریت سال هاست منسوخ شده، نگاه از بالا به پایین مدیریت ارشد استان نسبت به مدیران ما را یاد مبصرهاي دهه‌ی شصت می اندازد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
به نظر میرسه استاندار، مدیر سنتی باشند، و در رابطه با سیستم مدیریتشون و این نوع رفتارهای ایشون، کسی نمیتونه ایراد بگیره چون ذهنشون قابل تغییر نیست.
دلیل این ادعا اینه که بر اساس این گزارش ملاک فقط تفکرات ایشانه، از طرفی مرتب جلسه برگزار
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
واقعا" باید به حال این تفکر مدیریتی آمرانه ومردمی که با این شیوه مدیریت می شوند خون گریه کرد نمیدونم وزیر کشور ودستگاههای نظارتی خبر دارن یا خیر ؟اما تاسف دوم رو به حال دولت تدبیر وامید خورد به خاطر انتخاب چنین افرادی در سمت استانداری؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار