مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت: طبیعت بکر و وجود جنگل های بلوط و کوه های زیبا مهمترین ظرفیت این استان برای توسعه فعالیت های گردشگری است.
کد خبر: ۵۸۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 09 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی  در نشست بررسی طرح دهکده توریستی ایلام اظهار کرد: استان ایلام با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و وجود مناطق زیبای گردشگری از شرایط مناسبی برای رونق و توسعه گردشگری برخوردار است و می تواند با حضور سرمایه گذاران به خوبی در این بخش معرفی شود.


وی افزود: حضور سرمایه گذاران و مهیا شدن زیرساخت های گردشگری نقش مهمی در معرفی سنن، فرهنگ و قدمت تاریخی استان با وجود طبیعت زیبا و بکر در مناطق مختلف دارد.


مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام به لزوم توجه و حمایت از سرمایه گذاران در بخش گردشگری تاکید کرد و یادآور شد: استاندار به توسعه گردشگری در استان توجه ویژه ای دارد و همه مدیران دستگاه های مرتبط نیز همکاری لازم با سرمایه گذاران این بخش را انجام می دهند.


مجری طرح دهکده توریستی ایلام نیز در این نشست گفت: این طرح قرار است در مرحله نخست در سطح 100 هکتار با احداث 50 سیاه چادر اجرا شود.


خداپرست اظهار کرد: پرورش حیوانات اهلی، کشت گیاهان دارویی و خوراکی، استفاده از لباس و غذای بومی و همچنین تکرار زندگی عشایری برای توریست ها بسیار جذاب است و قصد داریم با اجرای این طرح آن را عملیاتی کنیم.


وی ادامه داد: مناطق مختلفی از استان برای اجرای این طرح مورد بازدید قرار گرفته اما تاکنون به صورت ویژه یک منطقه خاص در نظر گرفته نشده است.


مجری طرح دهکده توریستی ایلام افزود: مطالعات لازم در خصوص اجرای این طرح صورت گرفته و نیاز به اخذ تسهیلات یا اعتبارات خاصی از سوی دولت نداریم.


وی ابراز امیدواری کرد پس از انتخاب یک منطقه مناسب برای اجرای این طرح بخوبی بتوان زیبایی های طبیعت بکر استان ایلام را به همه جهان معرفی کرد.


مدیرکل منابع طبیعی ایلام نیز در این نشست گفت: بر اساس قانون واگذاری اراضی ملی به سرمایه گذاران ممنوع است اما طبق شرایط خاص می توان از این عرصه ها بهره برداری لازم صورت گیرد.


رضا احمدی اظهار کرد: برای توسعه گردشگری در استان هیچ محدودیتی در بهره برداری از عرصه های ملی وجود ندارد و آمادگی داریم همکاری و همراهی لازم را با سرمایه گذاران داشته باشیم.


در پایان مقرر شد با حضور نمایندگان دستگاه های مرتبط و مجریان این طرح از پنج منطقه مناسب در شهر ایلام بازدید و شرایط و امکانات زیرساختی آنها را بررسی و در نهایت یک نقطه برای اجرای طرح در نظر بگیرند./م



ایرنا

برچسب ها: دهکده ، تروریستی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار