از دیرباز رسم است که به محض حضور یک مدیر ارشد کشوری ،مدیر ارشد استان به عنوان نماینده عالی دولت به استقبال وی رفته ودر معیت مقام ارشد کشوری به نقاط هدف سفر و از نزدیک ایشان را در جریان مسایل ،مشکلات و نارساییهای استان قرار می دهد. اما برای اولین بار دراستان ایلام ،این چنین اتفاق افتاد که استاندار ایلام ترجیح دهند به دلایلی در معیت وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی حضور نیافته تا استان ایلام را از این فرصت کم نظیر ومغتنم محروم نمایند.
کد خبر: ۵۸۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 09 April 2018

تابناک ایلام ::روزهای پایانی هفته گذشته بود که وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی به اتفاق برخی از معاونین ومدیران دستگاههای تابعه وزارتخانه تحت تصدیش  ،ایلام را مقصد سفر استانی خود قرار داد.ربیعی به محض ورود به استان مورد استقبال مدیران ارشد استان قرار گرفت و از همان بدو ورود ،بازدید از شهرستانهای استان را در دستور کار خود قرار داد.

از دیرباز رسم است که به محض حضور یک مدیر ارشد کشوری ،مدیر ارشد استان به عنوان نماینده عالی دولت به استقبال وی رفته ودر معیت مقام ارشد کشوری به نقاط هدف سفر و از نزدیک ایشان را  در جریان مسایل ،مشکلات و نارساییهای استان قرار می دهد. اما برای اولین بار دراستان ایلام ،این چنین اتفاق افتاد که استاندار ایلام ترجیح دهند به دلایلی قید همراهی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی را بزنند، تااینچنین  استان ایلام از این فرصت کم نظیر ومغتنم محروم بماند.

این امر بر همه واضح است که یکی از مهمترین مسایل و مشکلات این روزهای استان ایلام ،بیکاری و مسایل ومشکلات رفاهی واجتماعی است . مسایلی که بی واسطه و به صورت مستقیم به وزیری مرتبط می شود که هفته گذشته میهمان ما ایلامی ها بود .وزیری که با در اختیار داشتن دستگاههای مهم می تواند در حوزه های مختلف ،کار ،تعاون و رفاه اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشد.

هرچند در زمان حضور وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در شهرستانهای استان ،هرسه نماینده استان حضور داشتند اما جای خالی نماینده عالی دولت در این سفر ،تامل والبته بررسی بیشتری را می طلبید،تا جاییکه روز گذشته در دیدار نوروزی استاندار با اصحاب رسانه فرصتی پیش آمد که خبرنگاران علت عدم همرای آقای استاندار را از وی جویا شوند . نکته قابل تامل تر ،پاسخی بود که آقای استاندار برای توجیه عدم حضور خود در کنار وزیر به خبرنگاران ارایه دادند.

استاندار ایلام در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص عدم همراهی وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت: لزومی به همراهی ندیدم . استاندار همطراز وزیر است وباید معاون استاندار ایشان را همراهی می کرد.قرار نیست کار وزندگی را تعطیل کنیم ودنبال وزیر راه بیافتیم .البته این راهم گفت که وزیر کار پولدار نیست ودستگاههای تابعه این وزاتخانه پولدارهستند که از قضا  مدیران انها از دوستان بنده هستند.

سلیمانی دشتکی گفت: اگر آمدن وزیر خیری داشته باشد حتما با ایشان همراهی خواهم کرد.ایشان در شهرستان ها در کنار کلنگ زنی طرح های کوچک ،سخنرانی هایی هم داشته اند ،قرار نیست استاندار فقط مستمع سخنان وزیر باشد.

البته استاندار ایلام مثل همیشه نتوانست این حاشیه را مخفی نماید تا واقعیت چرایی عدم همراهیش با وزیر را اینچنین تبیین کند؛چون وزیر بدون هماهنگی ایشان به استان سفر کرده وی را همراهی نکرده است .

نکته قابل توجه در سخنان استاندار ایلام این است که ایشان در توجیه عدم حضورشان تاکید نمودند " اگر آمدن وزیر خیری داشته باشد حتما با ایشان همراهی خواهم کرد" نکته ای که سالهاست لقلقه زبان منتقدین دولت شده وسفرهای وزیران و مدیران ارشد دولت به استانها را بری از هر خیر وبرکتی می دانند . نکته ای که شاید در همین نشست ، آب خنکی بود بر دل رسانه های منتقد دولت که از زبان نماینده عالی دولت در استان ،بی حاصل بودن سفر یک مقام ارشد کشوری به استانها رابا گوشهای خود  بشنوند.

آقای استاندار حتما  با تکیه بر تجربه چندین ساله خود بر این نکته وقوف کامل دارند که راه رفع بسیاری از مشکلات جاری استان در حوزه های مختلف نظیر؛اشتغال ،رفع بیکاری ،پرداخت تسهیلات ازدواج و رفاه اجتماعی مردم محروم استان از دالان تعامل با مدیران ارشد کشوری می گذرد .نسخه ای  که خودایشان بارها وبارها به مدیران دستگاههای اجرایی استان تجویز کرده واز آنان تعامل وحضور هرچه بیشتر در وزارتخانه ها برای پیگیری طرح ها و دریافت  اعتبارات را خواستار شده اند.

 به هرحال همگی براین موضوع اتفاق نظر دارند اگر هم حضور وزیر ،معاون وزیر ویا مدیر دستگاه ارشد کشوری بصورت آنی برای استان خیر وبرکت هم نداشته باشد ،همین حضور صرف در استان وانتقال مسایل ،مشکلات وکاستیهای استان توسط مدیران محلی به ایشان می تواند آثار مثبت فراوانی رابرای استان به دنبال داشته باشد.

اینک که فرصت دست داد  و وزیر یک وزارتخانه مهم با تمام مدیران تحت امر خود در استان حضور یافت ،بهتر بود استاندار ایلام از دنده لج خارج می شد  وبا عدول حداقلی از موضع تمامیت خواهی ،با استقبال در شان وزیر و پرهیز از مکدر نمودن خاطر ایشان ،از این فرصت مغتنم در راستای رفع مشکلات تلنبار شده جوانان وخانواده های محروم استان بهره برداری درستی می کردند. حال این دعوت از سوی استاندار بوده یا نماینده مجلس ،استاندار همطراز وزیر هستند یا بالاتر ،وزیر پولدار هستند یاخیر ،نباید به حال ایشان چندان فرقی می داشت ،البته اگر منافع مردم استان ارجح تر می بود!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
آقای استاندار مداوم از توسعه صحبت می کنند، ولی یا با مدیران استاني مشکل دارند یا با مدیران کشوری،البته بعضی وقتا با نمایندگان مشکل دارند ... آقای استاندار توسعه با لجبازی امکان پذیر نیست،لطفا به فکر منافع مردم باشید با قهر و لجبازی مردم ضرر می کنند ، لطفا اقتدارتان را جای دیگر بکار ببرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار