مدیرکل میراث فرهنگی ایلام خبر داد :
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: 488 هزار گردشگر و مهمان نوروزی از 27 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین امسال در اقامتگاه های نوروزی این استان اسکان یافتند.
کد خبر: ۵۸۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷ 08 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته، 451 هزار و 484 گردشگر در این استان اسکان داده شدند، اظهار کرد: آمار اسکان گردشگران در تعطیلات نوروز امسال هفت درصد در مقایسه با نوروز 96 افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این تعداد گردشگر در تعطیلات نوروز امسال در هتل ها، مهمانپذیرها، کمپ های دائم و موقت و مدارس سراسر استان اسکان داده شدند، افزود: شهرستان های مهران، دره شهر، دهلران و ایلام میزبان بیشترین تعداد گردشگر در تعطیلات نوروز امسال بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تاکید کرد: آمار گردشگرانی که در طبیعت این استان چادر برپا کردند در آمار کلی گردشگران تنها یکبار لحاظ شد و به صورت نفر شب محاسبه نشده است.

شنبه زاده یادآور شد: بنابر سنت و رسم هر ساله، مردم این استان در ایام نوروز در طبیعت چادر برپا می کنند که تا پیش از این به صورت نفر شب در آمار کلی گردشگران محاسبه می شد اما امسال به منظور واقعی شدن آمار گردشگران نوروزی این آمار تنها یک بار لحاظ شد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته آمار گردشگران بر اساس نفر سفر در ورودی شهرها محاسبه می شد که واقعی نبود اما از چند سال گذشته این رویه اصلاح شد و آمار گردشگران بر مبنای اسکان محاسبه می شود زیرا برنامه ریزی های کلان حوزه گردشگری این استان نیازمند آمار صحیح و واقعی از تعداد گردشگران ورودی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: همچنین در این مدت در مجموع یک میلیون و 393 هزار بازدید از اماکن تاریخی، طبیعی، فرهنگی و یادمان های دفاع مقدس استان ایلام انجام شد که نسبت به یک میلیون و 20 هزار بازدید نوروز 96 بیش از 36 درصد افزایش یافته است.

شنبه زاده با بیان اینکه این تعداد بازدید جدا از آمار بازدیدکنندگان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان است، یادآور شد: آمار بازدید از اماکن مذهبی استان توسط اوقاف و امور خیریه به صورت جداگانه اعلام می شود.

وی اظهار کرد: موزه مردم شناسی قلعه والی، شهر تاریخی سیمره، شهر تاریخی دربند و پشت قلعه آبدانان، آثار طبیعی تنگ بهرام چوبین، چشمه های آبگرم دهلران و تنگه ساز و بن و همچنین طرح های گردشگری دست ساز تنگ کافرین و مجتمع و دریاچه امامزاده ابراهیم قتال(ع) رکورد دار بیشترین شمار بازدید کننده در تعطیلات نوروز امسال بود.

وی گفت: استان ایلام با داشتن یک هزار و 500 ابنیه تاریخی و آثار طبیعی و تفریحی یکی از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری و جلب گردشگران داخلی و خارجی به ویژه در ایام نوروز و فصل بهار است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار