مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: با باطل شدن تفاهم نامه واگذاری فرودگاه فعلی اهواز به وزارت نفت برای احداث چاه نفت، فرودگاه جدید با سرمایه‌گذاری خارجی احداث خواهد شد و فرودگاه فعلی اهواز نیز در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۵۸۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 08 April 2018

محمدرضا رضایی با اشاره به باطل شدن تفاهم‌نامه واگذاری فرودگاه فعلی اهواز به وزارت نفت برای احداث چاه نفت، اظهار کرد: تفاهم نامه انجام گرفته برای احداث چاه نفت در فرودگاه فعلی اهواز مربوط به دولت نهم و دهم بود و اکنون این تفاهم‌نامه باطل شده است.

وی افزود: در راستای آن تفاهم قرار بود فرودگاه فعلی اهواز به وزارت نفت منتقل شود و این وزارتخانه در ازای این واگذاری، هزینه ساخت فرودگاه جدید اهواز را پرداخت کند اما اکنون این تفاهم نامه به طور کامل باطل شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان تصریح کرد: با باطل شدن این تفاهم‌نامه، فرودگاه جدید با سرمایه‌گذاری خارجی احداث خواهد شد و فرودگاه فعلی اهواز نیز در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور باقی خواهد ماند.

رضایی ادامه داد: اینکه پس از احداث فرودگاه جدید اهواز، از فرودگاه فعلی چه بهره‌برداری انجام بگیرد هنوز مشخص نیست و در تصمیمات آینده این مساله مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر فرودگاه فعلی اهواز در حال بهسازی است، عنوان کرد: با طرح جامع در نظر گرفته شده برای فرودگاه فعلی اهواز، امیدواریم کار محوطه سازی این فرودگاه امسال به اتمام برسد. کار بهسازی فرودگاه نیز تا پایان سال 97 یا 98 به طور کامل به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان بیان کرد: در فرودگاه فعلی اهواز روزانه به صورت میانگین حدود 90پرواز به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود و فرودگاه اهواز در بین 54 فرودگاه کشور پس از فرودگاه‌های تهران، مشهد و شیراز در رتبه چهارم قرار دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار