هزار و صد و هفتاد و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:ماجرای ملاقات یاسر هاشمی با شاه عربستان/واکنش باشگاه رم ایتالیا به سانسور لوگویش در تلویزیون ایران/اظهارات تئوریسین فیلترینگ در ایران در مورد تلگرام! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۸۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 07 April 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.


رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اصغرزاده: اصلاح‌طلبان محتاج زلزله درونی‌اند

ابراهیم اصغرزاده فعال سیاسی گفت:تحول‌خواهی آنجا که به انحلال‌طلبی سوق یابد از مرزهای اصلاحات خارج خواهد شد. فقدان اعتقاد به تداول و چرخش نخبگان و بازنشستگی سیاسی در نیروهایی که سال‌هاست با وجود کبر سن به فعالیت و تصدی‌گری سیاسی مشغولند و نمی‌پذیرند کنار بروند، خلاقیت و نوآوری را در این جبهه خشکانده است. جبهه‌ی اصلاحات به عناصر گفتمانی تازه و اندیشه‌های نو نیازمند است. واکنش شتابزده و گنگ و بعضا متعارض اصلاح طلبان به اعتراضات اخیر و ناتوانی در پیش‌بینی آنچه در کف خیابان و بطن جامعه رخ می‌دهد آنها را در موقعیتی پارادوکسیکال و تناقض‌آمیز قرار داده است. اصلاح طلبی نیازمند زلزله‌ای است تا اجبارا او را به بازسازی بکشاند.

ماجرای ملاقات یاسر هاشمی با شاه عربستان

مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطره‌ای مربوط به روز ۱۶ فروردین سال ۱۳۷۰ از ملاقات کوچکترین پسرش با شاه عربستان نوشت.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، متن این خاطره به شرح زیر است: در منزل بودم. به خاطر احیاء دیشب، تا ساعت ده صبح خوابیده بودم. بیشتر وقت به مطالعه گذشت. افطار تنها بودم. یاسر از عربستان رسید. شرحى از سفرش داد. شناخته شده بوده و با فهد شاه عربستان ملاقات داشته است. [آقای عبدالله نوری]، وزیر کشور از زیادى آوارگان عراقى به ایران اظهار نگرانى نمود و گفت سیل زابل کمى فروکش کرده است.


بیادی: مشاوران‌ قالیباف، ذبحش‌کردند


حسن بیادی فعال سیاسی اصولگرا گفت: دو دوره گذشته هم از طرق مختلف به ایشان گوشزد شد ولی گوش نکردند. الان هم می گویم که باید تغییر روش دهند. واقعا شخصیت آقای قالیباف حیف شد. مشاوران ضعیف و خودخواه همواره آقای قالیباف را نزدیک انتخابات ذبح کردند. اگرچه متأسفانه آقای قالیباف نیز قدر خودش را نمی داند. اگر قدر خودش را بداند نواصولگرایی را از خودش شروع می کند. به عبارت دیگر آقای قالیباف در کار سازمانی خودش باید تحول ایجاد کند./خبرآنلاین


جعفرزاده: مجلس اسیر روزمرگی شده است


غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ارزیابی خود از عملکرد مجلس دهم گفت: مجلس اسیر یک نوع روزمرگی شده است. همین روزمرگی باعث انباشت قانون وضعف نقش نظارتی مجلس شده است .عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس  ادامه داد: نمایندگان نیز چاره ای ندارند و نمی توانند مسیرشان را عوض کنند چراکه ما همه همانند رودخانه ای هستیم که در داخل جریان آب قرار داریم ولی این آب به جای مفیدی نمی رود.این نماینده خاطر نشان کرد: باید ترتیباتی داده می شد که مقداری از قانونگذاری را کم می کردیم و به سمت کارهای نظارتی می رفتیم و کمیسیون های تخصصی کارهای اساسی انجام می دادند ./عصرایران


کنایه به بست‌نشینی احمدی‌نژاد از تریبون نمازجمعه


امام جمعه ورامین گفت: امروز نیروهای متعهد و کارآمد جوان کشور آماده تداوم این پیشرفت ها هستند و این خودباوری از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی است، که نیازمند حمایت همه جانبه تمام مسئولان نظام اسلامی است. حرکات نابخردانه عده ای از عناصر سیاسی در برابر نظام اسلامی را سبب فراهم کردن خوراک برای بیگانگان می شود؛ فتنه گران و حامیان آن ها، جریان انحرافی و حامیان آن ها، باید بدانند قانون فصل الخطاب است و هرگونه حرکت برخلاف قانون مانند خیانت های فتنه ۸۸ و ۹۶ و بست نشینی و جنجال آفرینی و نامه نگاری های بی مبنا از سوی ملت ایران محکوم است.

 

واکنش باشگاه رم ایتالیا به سانسور لوگویش در تلویزیون ایران

باشگاه رم ایتالیا نسبت به حذف و محو بخشی از لوگوی این باشگاه در تلویزیون ایران واکنش نشان داد و با انتشار تصویر سانسور شده نوشت: اگر مرا در این حالت دوست نداری، می‌توانی در این حالت دوست داشته باشی!

بیانیه مرکز ملی فضای مجازی درباره امکان لو رفتن اطلاعات کاربران پیام‌رسان داخلی

مرکز ملی فضای مجازی در بیانیه‌ای درباره امنیت پیام‌رسان‌های داخلی و امکان لو رفتن اطلاعات کاربران پیام‌رسان‌های داخلی گفت: باگ‌های برخی اپلیکیشن‌های مشابه خارجی که در روز‌های اخیر به آن‌ها اشاره شده، احتمال لو رفتن اطلاعات شخصی کاربران در این اپ‌ها و ایراد‌هایی که درباره‌پیام‌رسان‌های بومی در روز‌های اخیر مطرح شده، به دلیل ویژگی و پیچیدگی این گونه نرم‌افزارها، وجود این اشکال‌ها در ابتدای کار طبیعی است و انعکاس غیرمغرضانه آن توسط متخصصان و کاربران، کاری شایسته و موجب بهبود پیام‌رسان‌های بومی خواهد شد. مرکز ملی فضای مجازی از طریق تشکیل یک کارگروه کارشناسی از دستگاه‌های ذیربط و پیام‌رسان‌های بومی، در صدد رفع این اشکال‌هاست و به مردم اطمینان می‌دهد که نهایت تلاش خود را در حفاظت از حریم خصوصی ملت ایران در فضای مجازی به عمل خواهد آورد.

اصولگرایان به دنبال حضور چهره نظامی در کسوت ریاست جمهوری نیستند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:بحث حضور یک چهره نظامی در راس قوه مجریه اصلا در جریان اصولگرایی مطرح نشده است و دامن زدن به آن هم عقبه‌ای سیاسی دارد. در حال حاضر زمان طرح این مسائل نیست. ریاست جمهوری تازه شروع به کار کرده و تا پایان دوره دوم دولت روحانی حداقل سه سال زمان باقی مانده است. محسن کوهکن، عضو شورای مرکزی جبهه خط امام و رهبری در خصوص بحث چهره نظامی ریاست جمهوری آینده که چندی است مطرح شده و برخی آن را به جریان اصولگرایی ارتباط می‌دهند، گفت: این بحث اصلا در جریان اصولگرایی مطرح نشده است و دامن زدن به آن هم عقبه‌ای سیاسی دارد. در حال حاضر زمان طرح این مسائل نیست. ریاست جمهوری تازه شروع به کار کرده و تا پایان دوره دوم دولت روحانی حداقل سه سال زمان باقی مانده است.

پاسخ به شبهه‌افکنی درباره ارتباط «مجتمع آدینه رشت» به رهبری

محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ظهور امام زمان (عج) را در روز جمعه دانست و اظهار کرد: باید در روز جمعه منتظر ظهور بقیه الله و آغاز حکومت عدالت گستر ایشان باشیم، لذا برای ظهور دعا می‌کنیم و ماه رجب بهترین فرصت برای استجابت دعاست.وی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با استعفای آیت الله قربانی، اظهار کرد: آیت الله قربانی طی نامه‌ای از رهبری خواست که از نمایندگی، ولی فقیه در استان گیلان کناره گیری کند، زیرا قادر به اقامه نماز جمعه نبود. متاسفانه شبهه افکنی‌هایی درباره مجتمع «آدینه رشت» مطرح و منسوب به رهبری شد؛ این در حالی است که رهبری انقلاب فرمودند: از جریان ساخت این مجتمع خبر ندارند. محمدی گلپایگانی، اداره مجتمع آدینه رشت جهت احقاق حقوق مردم را به آیت الله فلاحتی سپرد و گفت: نماینده جدید، ولی فقیه در استان گیلان یک شخصیت علمی و ارزشی است و لذا مردم با حضور گسترده و پرشور در نماز جمعه از امام جمعه خود حمایت کنند. رئیس دفتر مقام معظم رهبری، با بیان اینکه یکصدایی و وحدت ضامن ماندگاری نظام و انقلاب است، اظهار کرد: همه را به اتحاد و انسجام و دوری از اختلاف و تفرقه به عنوان شاخصه انقلاب اسلامی توصیه می‌کنم. مادامی که جامعه ایران اسلامی بر محور وحدت و یکپارچگی استوار باشد، این نظام و انقلاب ماندگار خواهد بود.

ادعای همراهی برخی نمایندگان مجلس با اعتراضات چند ماه اخیر

ناصر ایمانی، تحلیل‌گر و فعال سیاسی اصولگرا در مورد عملکرد قوه قضائیه یادآور شد: عملکرد قوه قضاییه ادامه دارد، چون معمولا این قوه بعد از حادثه مسئولیتش شروع در پیدا کردن علل و ریشه‌ها و کسانی است که در سازماندهی نقش داشتند یا به طور هیجانی شرکت کردند و کسانی که تخریب کردند و نکردند. تفکیک این‌ها کار مشکلی است و ممکن است خطا و اشتباهی هم وجود داشته باشد. کسانی که جرم کمتری داشتند آزاد شدند و خواهند شد. ایمانی در مورد عملکرد قوه مقننه در مواجهه با حوادث دی ماه ۹۶ عنوان کرد: من برخورد قوه مقننه را تاسف بار می‌دانم. معتقدم برخی از نمایندگان مجلس با این داستان همراهی کردند. انگار منتظر بودند این حادثه رخ دهد و به میدان بیایند و به نوعی موضع‌گیری کنند که انگار از آشوب‌های خیابانی حمایت می‌کردند. وی ادامه داد: در مورد اینکه مردمی بودند و اعتراضاتی داشتند، همه همه مورد تایید قرار دادند. همه تایید کردند که این حق وجود دارد. اما برخی نمایندگان محترم مردم در مجلس جوری موضع‌گیری کردند انگار نباید هیچ گونه برخوردی با این‌ها می‌شد و این‌ها حق دارند اعتراض کنند.

علم‌الهدی: می‌خواهند فیلترینگ را به گردن رهبری بیندازند

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد به موضوع فیلترینگ تلگرام اشاره کرد و گفت: از چهار سال پیش در همین مکان مقدس و از همین تریبون مسئله فیلتر شبکه‌های خارجی را مطرح کردم، اما شما فحش دادید و جنجال کردید و حالا خودتان به این نتیجه رسیدید که تمام مشکلات کشور و مفاسد اخلاقی ناشی از همین است. علم‌الهدی اضافه کرد: حالا خودتان می‌خواهید فیلتر کنید و می‌خواهید به گردن رهبری بیاندازید. بیخود این‌که یک روزی گفتید دست ما روی دکمه فیلتر نخواهد رفت و حالا می‌خواهید فیلتر کنید، به گردن رهبری نیاندازید. وی تاکید کرد: اگر هنوز هم چهار شبکه خارجی سنگ این شبکه‌ها را می‌زنند، به خاطر رضایت آن‌ها مشکل را گردن رهبری نیاندازید. خدایا به همه مسئولان که دلشان می‌خواهد کار کنند، بصیرت رهبرشناسی عنایت بفرما.
 
شناسایی ضاربان حادثه تیراندازی به نماینده مجلس

سرهنگ سعیدی نیا، فرمانده انتظامی شهرستان شادگان: شب گذشته افراد ناشناس دریکی از مناطق شهرستان شادگان در پی اختلاف با صاحب منزلی که در آن نماینده مجلس بوده اقدام به تیراندازی به سمت خودرو‌های پارک شده می‌کنند که تعدادی تیر به دو دستگاه خودروی همراهان نماینده که در محل پارک شده بودند، اصابت می‌کند. از همان لحظات اولیه اقدامات اطلاعاتی و پلیسی انجام شد و ۲ مظنون در این رابطه شناسایی شدند/ ایسنا

دریافت شارژ و حجم اینترنت رایگان ترفند جاسوسی!

براساس اعلام پلیس فتا دریافت شارژ و حجم اینترنت رایگان از آن دسته ترفندهایست که برای جاسوسی از سیستم کاربران به راه افتاده است. کاربران به این نکته توجه داشته باشند که بسیاری از نرم افزار‌های که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبلیغ شده و رایگان برای نصب قرار دارد، می‌تواند یک بد‌افزار باشد که اقدام به جاسوسی از سیستم ما یا سوء‌استفاده از اطلاعات و امکانات سیستم ما بنماید. برپایه این گزارش کاربران نباید به هیچ وجه مورد فریب این دست تبلیغات اعم از دریافت شارژ رایگان، دریافت حجم اینترنت رایگان، اد کن جایزه بگیر، نرم افزار ... قرار گرفته و اقدام به نصب این‌گونه نرم افزار‌ها کنند؛ بنابراین برای منفعت بیشتر به صورت آگاهانه اقدام به نصب هر نوع نرم افزار نکنید و تبعات منفی نصب اینگونه بدافزار‌ها را دست کم نگیرید، چرا که در برخی مواقع منجر به برداشت تصاویر و فیلم‌ها از گوشی هوشمند شما می‌شود. / فارس

نه موسوی‌خوئینی‌ها اصلاح‌طلب است نه احمدی‌نژاد آزادی‌خواه

صادق زیباکلام به فراخوان احمدی نژاد و موضوع بست نشینی او در امام زاده صالح برای دفاع از زندانیان واکنش نشان داد و گفت: من همان نظری را درباره آقای احمدی نژاد دارم که درباره آقای موسوی خوئینی‌ها دارم. من به هیچ وجه آقای موسوی خوئینی‌ها را اصلاح طلب نمی‌دانم و به هیچ وجه آقای احمدی نژاد را هم یک فردی که آزادی خواه و دموکراتیک شده نمی‌شناسم. معتقدم اولین علامت و شرط تغییر در احمدی نژاد آن است که بگوید با گذشته اش چه کار می‌خواهد کند؟ همانطور که تا آقای موسوی خوئینی‌ها نگوید با دهه ۶۰ چه کار می‌خواهد کند، نمی‌تواند بگوید اصلاح طلب است. چرا مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به خصوص بعد از سال ۸۸ این همه تیغ و تیشه خورد؟ چون از گذشته فاصله گرفت، اما آقای موسوی خوئینی‌ها هیچ فاصله‌ای از موسوی خوئینی‌های دهه ۶۰ نگرفت. هیچ طوری تکلیف خودش را با مسائل دهه شصت روشن نکرد. آقای احمدی نژاد هم قبل از اینکه قوه قضائیه را زیر سئوال ببرد باید تکلیفش را با ۸ سال دوره ریاست جمهوری اش به ویژه خرداد ۸۸ روشن کند. تا آقای احمدی نژاد پاسخ‌هایی را درباره سال‌های ۸۴ تا ۹۲ ندهد من خیلی کاری با او ندارم. من چرا برای مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی احترام قائل شدم؟ چون او فاصله گرفت. 
 
اظهارات تئوریسین فیلترینگ در ایران در مورد تلگرام!

روح الله مومن نسب، مسئول بخش فیلترینگ مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است که پیام رسان‌های ایرانی بیش از ۱۴ برابر از تلگرام امن‌تر هستند. تئوریسین فیلترینگ در ایران همچنین اعلام کرده است که تلگرام از نظر برنامه نویسی، عقب افتاده، کپی کار و ضعیف است! /فارس
برچسب ها: صادق‌زیباکلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار