رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:سرعت غیر مجاز یکی از عامل های اصلی در تصادفات بوده که بیشترین میزان آسیب پذیری را به خود اختصاص داده است .
کد خبر: ۵۸۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 31 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت : سرعت غیر مجاز خطر سانحه و احتمال آسیب پذیری های جدی در تصادفات را افزایش می دهد ، چرا که سرعت باعث افزایش مسافت طی شده در زمان واکنش راننده و مسافت های لازم برای توقف خودرو می شود.

وی یادآور شد: در سرعت های بالا عواقب خطای راننده بیشتر خواهد بود مثلا در یک حادثه هر چه سرعت وسیله نقلیه بیشتر باشدمقدار انرژی مکانیکی ( جنبشی) که باید توسط ضربه جذب شود بیشتر است و در نتیجه احتمال آسیب پذیری برای کاربران جاده ای بیشتر می شود .

رئیس پلیس راه ایلام ادامه داد : سرعت زیاد و حوادث های ترافیکی رابطه بسیار پیچیده ای با هم دارند اما با زبان ساده تر می توان گفت هرچه سرعت وسیله نقلیه بالاتر باشد محدودیت دید راننده کاهش می یابد و توانایی راننده نسبت به کنترل خودرو کمتر می شودو هر لحظه احتمال تصادف برای راننده بوجود آورده و عکس العمل کنترل وسیله را برای راننده در مواقع بحرانی سخت خواهد کرد و زمان عکس العمل رانندگان در این برهه زمانی بین ۱/۵ تا ۴ ثانیه است که این یک ریسک بزرگ است .

وی اضافه کرد: بیشترین تلفات در حوادثات جاده ای کشور مربرط به رانندگانی است که سرعت های مجاز رانندگی را رعایت نکرده و با سرعت های غیر مجاز در جاده هاایجاد ناامنی کرده و باعث تصادفات ناگوار می شوند که با این اقدام هم جان خودشان و هم جان انسانهای بی گناهی را بدون دلیل گرفته و خانواده ها را با این عمل دچار بحران روانی خواهند کرد و بر اقتصاد کشور ضربه وارد می کنند.

سرهنگ همتی زاده در پایان به رانندگان توصیه کرد و گفت : رانندگان عزیز با پرهیز از خطرات جاده ای ، آرامش در سفر را به خود و خانواده و دیگر کاربران جاده ای هدیه کنید .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
راننده
|
United States
|
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
باسلام؛ بهانه ی سرعت و عدم توجه به جلو رو علم کردن که جنجال بی مسئولیتی برملا نشه؛؛؛ چطور ممکنه راننده حواسش به جلو نباشه؟ جاده های بی کیفیت و بی خاصیت از لحاظ ماندگاری؛ جاده رو قیر پاشی میکنی بعد پنج سال آسفالت و بعد از آسفالت کردن نشست میکنه ؛ حتی بعضی جاده ها دو بار خط کشی کردن معلوم نیست کدوم خط کشی اصلیه؛ بماند برخی جاده های آسفالت شده عین منزل تخریبی ترک ترکو شدن، پس جنجال نداشتن جاده با کیفیت در خور مسافرت و بی خیال بودن مسئولان راه و شهرسازی و تصادفات پی در پی رو گردن رانندگان بااین دلایل موهوم نذارید. دیگه بسه مردم دیگه گوششون پره ازین حرفای بی ربط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار