مدیرکل امورمالیاتی استان ایلام:
مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: بهره مندی از هرگونه معافیت مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مشروط به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر است.
کد خبر: ۵۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۱ 07 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،غلامرضا امیدی گفت: برغم اینکه قانون در مورد معافیت مالیاتی اصناف و مشاغل مختلف بخش های کشاورزی، صادرات، فعالیت های فرهنگی و هنری، آموزشی و مطبوعات صراحت دارد اما در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی این معافیت لغو می شود.

وی افزود: این قانون از ابتدای برنامه پنجم توسعه لازم الاجراست بنابراین توصیه می شود تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی حتی با وجود بهره مندی از معافیت مالیاتی، نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در فرصت باقی مانده (پایان تیرماه) اقدام کنند.

امیدی تاکید کرد: بر اساس قانون مالیات، تمامی صاحبان درآمد اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، خودرو، اجاره املاک، شرکت ها و غیره تا چهار ماه پس از پایان سال مالی یعنی 31 تیرماه برای ارایه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ماقبل خود فرصت دارند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفت: صاحبان مشاغل در صورت تسلیم اظهارنامه مالیاتی از معافیت عملکرد سالانه برخوردار می شوند در غیر اینصورت علاوه بر حذف معافیت مالیاتی، مشمول جریمه نیز می شوند.

امیدی یادآور شد: در سال 93، درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی تا مبلغ 120میلیون ریال از پرداخت مالیات معاف بودند که این رقم برای سال 94 به 138 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای تسلیم اظهارنامه مالیاتی اینکه پرونده مالیاتی مشاغل بند ج (مشاغل کوچک) در صورت پرداخت درصد سالیانه توافق شده با اتاق اصناف کشور، مختومه شده و تبعات و رسیدگی بعدی ندارد.

به گفته وی، صاحبان مشاغل بند الف و ب شامل مشاغل بزرگتر در صورت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی علاوه بر حذف معافیت های مالیاتی مشمول 40 درصد جریمه نیز می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام خاطر نشان کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه صنوفی از جمله طلا و جواهر، آهن آلات، بنگاه های املاک، لوازم کامپیوتر و اداری، هتل و رستوران ها، لوازم یدکی سبک و سنگین و غیره مکلف به نصب ماشین فروش یا سیستم مکانیزه برای ثبت خرید و فروش بوده در غیر اینصورت مشمول معافیت مالیاتی نخواهند شد.

امیدی افزود: سیستم جامع دسترسی به اطلاعات مالیاتی طراحی شده و تمامی اطلاعات خرید و فروش قابل دسترس است و اطلاعات لازم به پرونده شغلی مودیان مالیاتی الحاق می شود.

وی از عموم مودیان مالیاتی خواست در زمینه صحت اطلاعات اظهارنامه مالیاتی دقت کنند تا از بروز مغایرت و مشکلات احتمالی بعدی جلوگیری شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار