رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان ایلام از افزایش ۱۱۶ درصدی جرائم حوزه فضای مجازی در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۵۸۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 24 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ علی جمالی با بیان اینکه از آنجائی که بیشترین درصد جرایم حوزه سایبر در استان در بستر ۲ شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به وقوع پیوسته است، افزود: علیرغم اینکه مدیریت این شبکه ها در خارج از کشور است اما پلیس فتا استان توانسته است نزدیک به ۹۰ درصد پرونده های تشکیل شده را کشف و مجرمان در این رابطه را تحویل مراجع قضایی دهد.وی یادآور شد: از عوامل افزایش جرایم فضای مجازی در سطح استان ، عدم آگاهی کاربران و نداشتن دانش مورد نیاز از خطرات و تهدیدات فضای مجازی به خصوص در هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی و همچنین سهل انگاری در حفاظت از حریم خصوصی و اطلاعات مهم شخصی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان ایلام افزود: کلاهبرداری های رایانه ای بیشترین درصد جرائم را به خود اختصاص داده است و به ترتیب ، برداشت های اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی و انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در رتبه های دوم و سوم از لحاظ وقوع جرائم هستند.

وی گفت: از جمله کلاهبرداری های مالی از طریق فضای مجازی می توان به برنده شدن افراد در مسابقات رادیو جوان، رادیو قرآن، رادیو فرهنگ و ... به علت اعتماد بیش از حد به کلاهبرداران و عدم توجه به توصیه های پلیس اشاره کرد.

جمالی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روز افزون ضریب اینترنت در میان جامعه و نیز افزایش روز افزون شبکه های اجتماعی و ظهور و بروز اپلیکیشن های گوناگون به کاربران توصیه می شود قبل از فعالیت در شبکه های اجتماعی و نیز استفاده از اپلیکیشن های مختلف به توصیه های پلیس توجه کنند و بعد با نگاه احتیاط و ایجاد امنیت با کمک گرفتن از پلیس فتا از این امکانات استفاده کنند.

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار