امام‌جمعه ابرکوه مطرح کرد:
امام‌جمعه ابرکوه ضمن تأکید بر برخورد جدی با مراکز تولید اجناس نامرغوب گفت: تولیدکنندگان باید کالاهای خود را با استاندارهای بین‌المللی و جهانی منطبق کنند.
کد خبر: ۵۸۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 23 March 2018

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در رابطه با اهمیت نام‌گذاری شعار سال 97 و وظیفه مسئولین در این زمینه، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در پیام تبریک نوروزی سال 97 را به سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند که این شعار به معنای حمایت از کار و کارگران ایرانی، تولید و رفع تنگناهای آن و قدردانی از کسانی است که همه توان خود را برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولیدی کشور به کار گرفته‌اند.

مسئولین با برنامه ریزی وارد میدان عمل شوند

امام‌جمعه ابرکوه خاطرنشان کرد: در همین راستا مسئولین باید با حمایت جدی و عملی از تولیدکنندگان در جهت رفع مشکلات و موانع تولید و در بخش وسیع‌تر به رفع مشکلات اقتصادی کلان کشور اقدام کرده، با یک اتحاد ملی گسترده و برنامه‌ریزی منسجم به‌صورت جدی وارد میدان رونق‌بخشی به اقتصاد شوند.

حسینی با بیان اینکه برای ملت ایران هیچ صدایی خوش‌تر از صدای تولید داخلی در جهت آرامش بخشی به بازار نیست، تصریح کرد: باید مردم را به سمت خرید کالای ایرانی ترغیب و تشویق کرد مشروط بر اینکه با وارد بازار کردن جنس‌های بی‌کیفیت، آنان را دفع نکنیم. در این زمینه نقش وزارت صنعت پُررنگ می‌شود تا با نظارت دقیق و عملی، برخوردی جدی و قاطع با مراکز تولید اجناس بی‌کیفیت و نامرغوب داشته باشد.

کالای تولیدکنندگان با استانداردهای جهانی منطبق شود

وی ضمن تأکید بر جلوگیری از ارائه محصولاتی که موجب بدنامی تولید داخلی شده است، اذعان کرد: تولیدکنندگان باید ملزم شوند که کالاهای خود را با استاندارهای بین‌المللی و جهانی منطبق کرده و آن را با بهترین کیفیت در بازارها عرضه کنند تا انگیزه خرید کالای ایرانی در مردم مضاعف شود.

وی اضافه کرد: درحالی‌که به لطف خدا کشور ایران از جهت منابع، خودکفا بوده و می‌تواند در بخش تولید محصولات داخلی بسیار پُرقدرت و پُر توان وارد میدان شود، متأسفانه خام فروشی‌های بسیار و همچنین ارائه برخی کارهای ناقص و بی‌کیفیت در صنایع کوچک و بزرگ، صداقت در تولید ملی را به چالش کشیده و زیر سؤال برده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: ترویج و رونق بازار کالای خارجی در کشور ما ریشه در عهد طاغوت دارد که حکومت پهلوی با وابستگی صددرصدی صنایع و تولیدات داخلی به کشورهای خارجی موجب شد نه‌تنها هیچ حمایتی از تولید داخلی صورت نگیرد، بلکه همراه با جنس خارجی، سیاست‌های آنان نیز در کشور ترویج شود؛ اما امروزه با وجود فکر، اندیشه و کار ایرانی در بخش تولید و صنعت شاهد رشد کمی و کیفی بالای تولیدات داخلی هستیم.

برخی مسئولین پرچمدار اشرافی گری و تجمل گرایی هستند

حجت‌الاسلام حسینی ضمن اشاره بر ضرورت ایجاد یک روحیه ملی در جهت مصرف کالای ایرانی، ابراز کرد: ترویج روحیه تجمل و اشرافی گری که متأسفانه بسیاری از مسئولین در دوره‌های گذشته تاکنون پرچمدار آن هستند، موجب افزایش مصرف کالای خارجی شده و به اسم ایجاد رفاه سبک زندگی ایرانی اسلامی را به سمت رفاه‌طلبی سوق می‌دهند. لذا باید مراقب چنین مسئولانی باشیم و اجازه ندهیم مردم را نیز به مسیر کاذبِ مصرف کالای خارجی بکشانند.

 حسینی کشور هندوستان را به‌عنوان نمونه‌ای که مردم آن با تبلیغات گسترده و جدیت نسبت به تولید داخلی تلاش دارند در حوزه اقتصادی به استقلال کامل برسند، دانست و افزود: ما مردم ایران نیز باید به تبعیت از ارشادات حکیمانه و هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری، با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان داخلی «ما می‌توانیم» را باور کرده و همچون گذشته با اتحاد و همدلی، رونق‌بخش سفره‌های کارگران ایرانی باشیم نه صفحه تبلیغات کالاهای خارجی.

وی همدلی مردم آذربایجان و تبریز در تحریم کفش خارجی را نمونه بارز یک تصمیم ملی دانست که موجب راه‌اندازی 3 هزار و 500 کارگاه تولید کفش داخلی شده است.

امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد: در حوزه فرهنگی اولین گام ایجاد ذهنیت سالم نسبت به بِرَند و کالای ایرانی است که باید در بین بانوان خانه دارد تبیین شود تا دیگر تولید کننده مجبور نباشد جهت تضمین بازار فروش محصولات خود بر روی آن بِرَند تُرک یا فلان کشور خارجی را نصب کند.

حسینی در خاتمه تأکید کرد: مقاوم کردن اقتصاد داخلی و حرکت به سمت‌وسوی توسعه پایدار باید با حمایت از کالای ایرانی صورت گیرد. جهت تحقق این مهم همه باید وارد میدان عمل شده و اولین انتظار ملت نیز نظارت بر کیفیت تولید است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار