معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید شغل متناسب با روستاییان ایجاد کرد گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال روستایی در دولت اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۵۸۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 21 March 2018

اسحاق جهانگیری صبح امروز در جمع مردم زلزله‌زده روستای گورک بخش هجدک با بیان اینکه روحانی در بازدیدی که از این منطقه داشتند اعلام کردند که همه واحدهای خسارت‌دیده تا تیرماه آماده شده و تحویل مردم می‌شود اظهار داشت: امروز نخستین واحد مسکونی تحویل داده شد و معلوم می‌شود کارها در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تفاوت این زلزله با زلزله سال 83 در این منطقه این است که در آن زلزله با قدرت کمتر تلفات زیادی داشتیم گفت: اما در این زلزله با قدرت بیشتر هیچ تلفاتی نداشتیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بنیاد مسکن و دولت بازسازی روستاهای کشور و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را در حال انجام دارند افزود: سالی 200 هزار واحد بازسازی می‌شود که تاکنون بیش از دو میلیون واحد احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه چاره‌ای به جز مقاوم‌سازی نداریم و کشور گسل‌های زلزله متعدد دارد بیان کرد: همه مردم باید پای کار بیایند و با کمک دولت و بانک‌ها بازسازی و مقاوم‌سازی را انجام بدهند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه این کار در شهرهای بزرگ و در تهران هم باید انجام شود بیان کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که بافت‌های فرسوده داخل شهرهای بزرگ هم باید تخریب و ساختمان‌های باقدرت بالا در برابر زلزله جایگزین شود.

وی با بیان اینکه به روستاها باید توجه ویژه شود و از نظر خدمات زیربنایی و امکانات آموزشی برخوردار شوند تا از حاشیه‌نشینی جلوگیری کرد تصریح کرد: نفس اینکه جمعیتی در حاشیه شهرها قرار گرفته با آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو شدیم و باید انگیزه مهاجرت روستائیان به شهرها را گرفت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این دولت بیش از 11 هزار روستا گازرسانی شد و اکثر روستاها از امکان اینترنتی برخوردارند عنوان کرد: شغل هم باید متناسب با روستاییان را ایجاد کرد و 12 هزار میلیارد تومان منابع برای اشتغال روستایی در دولت گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه این وام‌ها در روستاهای مرزی با کارمزد و سود چهار درصد و سایر روستاها شش درصد است گفت: این تسهیلات به روستاییان برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی اختصاص داده شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه برای استان کرمان در بحث زلزله قرار شد که 200 میلیون دلار اختصاص داده شود برای طرح‌های مهم استان کرمان و کرمانشاه افزود: اعلام شد تا شب گدشته حدود 160 میلیارد تومان به استان کرمان اختصاص داده شده برای روستاهای راور، کوهبنان و جاهایی که بر اثر زلزله آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه معدن‌کاران ذغالسنگ سخت‌ترین کار را دارند بیان کرد: خودم در تونل ذغالسنگ رفتم و پدرم معدن‌کار بوده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار