نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخی از کارگران ساختمانی هنوز بیمه نشده و پشت نوبت بیمه قرار دارند جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی را مهمترین مطالبه این قشر دانست.
کد خبر: ۵۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ 21 March 2018

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری خانه ملت: مسعود رضایی با تاکید بر اینکه تمامی کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، گفت: بر اساس قانون تمامی ایرانی های فاقد هر نوع پوشش بیمه ای باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: تعدادی از کارگران ساختمانی بیمه شده و برخی نیز هنوز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نبوده و پشت نوبت بیمه قرار دارند که به تدریج قرار است بیمه شوند.

وی تصریح کرد: کمبود اعتبار علت عدم پوشش تمامی کارگران ساختمانی است و انتظار می رود با تامین منابع تمامی کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه قرار گیرند زیرا وجود بیمه برای آنها بسیار حیاتی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از فعالیت اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی انتقاد کرد و گفت: مطالبه جدی و مهم کارگران ساختمانی جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اتباع بیگانه در مشاغل ساختمانی بوده و نیاز است وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ورود به این مهم با کارفرمایان متخلف به صورت جدی و قاطع برخورد کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت اجرای قانون منع به کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز، تصریح کرد: متاسفانه اراده ای برای شناسایی و عودت کارگران غیرمجاز خارجی وجود ندارد و حتی برخی افراد سودجو با این افراد همکاری می کنند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: تعلل در برخورد با اتباع غیرقانونی بیش از این جایز نیست و دستگاه ها باید وظیفه خود را در این رابطه به درستی انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار