مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از آمادگی اقامتگاه‌های بومگردی در روستاهای خوش آب و هوای این استان برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد .
کد خبر: ۵۸۱۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 21 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: این اقامتگاه‌ها شامل خوران ایوان، کلم بدره، کارزان سیروان، میشخاص ایلام، گرز لنگر دره شهر، ژیور مورموری و زنجیره چرداول است که به امکانات لازم برای پذیرایی از گردشگران در ایام نوروز 97 تجهیز شده‌اند.

وی یادآور شد: گردشگران علاوه بر اقامت در این خانه ها و بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها و جاذبه های طبیعی و تاریخی این مناطق، امکان بهره مندی از غذاهای محلی و سنتی و دیگر تولیدات عشایر و روستاییان از جمله صنایع دستی را دارند. 

وی تاکید کرد: در این روستاها امکان زندگی در کنار بومیان منطقه با اسکان در کمپ ها و خانه های بومگردی و صرف غذاهای محلی مردم منطقه برای گردشگران و مهمانان فراهم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تقویت بومگردی، ایجاد زیرساخت های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان را از اهداف راه اندازی این اقامتگاه ها عنوان کرد. 

شنبه‌زاده تاکید کرد: محیط آرام، بکر، طبیعی و دلنشین روستاها، آداب و رسوم مردمان روستا و تفریح و گردش در روستاها جاذبه هایی است که علاقمندان خاص بسیاری دارد و افراد خسته از زندگی ماشینی شهرها تمایل بسیار زیادی برای بهره مندی از آرامش و سکوت روستاها دارند.

وی یادآور شد: علاوه بر اقامتگاه های بومگردی، 834 کلاس درس مدارس، 12 هتل و هتل آپارتمان، زائرسراها، کمپ های چادری و کمپ های ثابت و سیار میراث فرهنگی نیز آماده اسکان مسافران و گردشگران نوروزی است.

بر اساس نتایج سرشماری سال گذشته 84 هزار و 444 نفر معادل 32 درصد جمعیت استان 580 هزار و 158 نفری ایلام در مناطق روستایی ساکن هستند. 

استان ایلام دارای 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستای دارای سکنه است.

این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار