رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان؛
رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان ایلام گفت: کمک به افزایش و بهبود شاخص امید به زندگی در افراد مبتلا به بیماری خاص اهمیتی و ضرورتی هم سطح حمایت درمانی دارد.
کد خبر: ۵۸۱۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳ 20 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد حیدری اظهار کرد: ارائه خدمت، بذل امکان و انجام حمایت از بیماران خاص باید در کنار خدمات دارویی در جهت فعالیت ها واقدام هایی که شاخص امید به زندگی را افزایش می دهند هدایت شود.


وی دسترسی و حضور بیماران خاص به فضاها و میدان رقابت های ورزشی را از مهم ترین ابزارهای ارتقا روحیه و افزایش کیفیت زندگی و بهبود امید به زندگی در بین بیماران خاص دانست و گفت: این افراد افزایش انگیزه و میل به ادامه زندگی را در جریان ورزش همگانی و قهرمانی به خوبی کسب می کنند.


وی یادآور شد: براساس یافته های پژوهشی میزان طول عمر و همچنین شاخص امید و دلبستگی به زندگی در شماری از بیماران تالاسمی رکه مداوم به ورزش حرفه ای پرداخته اند بین هشت تا 10 سال افزایش یافته است.


رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا ایلام همکاری و مساعدت با ورزشکاران بیماری خاص و پیوند اعضا را نیازمند عزم جدی و مشارکت همه جانبه دانست و گفت: دسترسی و برخورداری افراد مبتلا به بیماری خاص از یکسو فرصت ادای وظیفه انسانی و دینی و از منظر دیگر تامین حقوق شهروندی این افراد است.


رئیس هیات ورزش بیماران خاص ایلام با بیان اینکه نداشتن آمار دقیق بیماران باعث شده تا این فدراسیون نتواند بدرستی برای ورزش این قشر برنامه ریزی کند، اضافه کرد: تلاش این هیات جذب حامی مالی و فعال نمودن رشته های ورزشی بصورت رایگان و ایجاد سالن اختصاصی همچنین همکاری با انجمن های بیماران خاص برای جذب بیشتر بیماران ورزشکار است.


وی یاد اوری کرد: استان ایلام دارای 174 ورزشکار بیماران خاص و پیوند اعضای سازمان یافته در بخش زنان و مردان است که از این تعداد 60 نفر دربخش تالاسمی، 27 نفر در بخش هموفیلی، 80 نفر دربخش دیابت و هفت نفر نیز در بخش ام اس فعالیت دارند. /م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار