بازرس کل استان یزد با تاکید بر ضرورت حفظ و حراست از اموال عمومی و پیشگیری از فساد اداری، گفت: پیشگیری از فساد نیازمند ارتقای سلامت اداری است.
کد خبر: ۵۸۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 19 March 2018

حجت‌الاسلام اکبر طالبی بعد از ظهر امروز در  آخرین نشست عمومی امسال ذیحسابان استان یزد، بر حفظ و حراست از اموال عمومی و پیشگیری از فساد اداری در دستگاه‌های دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید مورد توجه همه مدیران و مسئولان به صورت ویژه قرار داشته باشد.

بازرس کل استان یزد خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت اداری از جمله راه‌های پیشگیری و مبارزه با فساد است که دستگاه‌های نظارتی و به خصوص ذیحسابان باید بیشتر به آن توجه کنند.

بهزاد فلاطون زاده  مدیرکل دیوان محاسابات استان یزد هم بر توجه بیشتر ذیحسابان به جذب اسناد خزانه اسلامی تاکید کرد و گفت: همچنین باید نظارت بیشتری بر درآمدهای دستگاه‌های اجرایی و دریافتی‌ها و پرداختی‌های آنان صورت گیرد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان یزد تاکید کرد: توجه به این مسائل سبب می‌شود که جلوی بسیاری از مشکلاتی که در ارتباط با مسائل مالی و اقتصادی به وجود می‌آید گرفته شود.

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم در این نشست در ارتباط با اصلاح قانون محاسبات عمومی گفت: این لایحه از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال تهیه و تدوین برای ارائه به مجلس شورای اسلامی است.

سعید نورایمانی با بیان اینکه با تصویب این لایحه تغییراتی در قانون محاسبات عمومی ایجاد می‌شود از ذیحسابان و صاحب‌نظران خواست پیشنهادات و نظرات خود را در این زمینه ارائه دهند.

وی با اشاره به حجم بالای کار خزانه استان یزد در روزهای پایانی سال از دستگاه‌های اجرای خواست هر چه زودتر درخواست وجه خود را به خزانه استان ارائه کنند.

وی از محدود شدن حساب‌های دستگاه‌های دولتی در راستای انضباط مالی و شفافیت در این بخش خبر داد و گفت: در این راستا هر دستگاه اجرایی حداکثر 7 حساب نزد بانک مرکزی دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار