رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه حضور اقشار مختلف در عرصه ورزش تضمین کننده سلامتی جامعه است، گفت : ورزش نابینایان از جمله بخش هایی است که باید تقویت و حمایت شود.
کد خبر: ۵۸۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 19 March 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:لیلا دودمان شامگاه یکشنبه درحاشیه آیین تجلیل از قهرمانان نابینا و کم بینای استان فارس در رقابت های ملی و بین المللی گفت: زمانی که پرچم مقدس کشورمان درمیادین برون مرزی به اهتزاز درمی آید شور و نشاط زیادی در میان مردم ایجاد می شود که در زمره بهترین فرصت ها برای داشتن جامعه ای شاد محسوب می شود.
عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه ورزشکاران نابینا و کم بینای استان فارس در رقابت های برون مرزی در سال 96 افتخارات زیادی کسب کردند افزود: باید شرایطی فراهم کنیم تا این عزیزان که نیاز به ترحم ندارند، بتوانند شایستگی های خود را بیشتر نشان دهند.
وی تاکید کرد : نواختن سرود کشورمان در دنیا توسط ورزشکاران مدال آور زمینه رشد و شکوفایی ایران را فراهم می کند و باید قدر این استعدادهایی که تعدادشان زیاد است بیشتر بدانیم و خواسته های بحق آنها را اجابت کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای شهر شیراز در ادامه گفت: به هر میزان در عرصه ورزش هزینه کنیم به هدر نخواهد رفت و در واقع ورزش بهترین سرمایه ای است که می تواند حقانیت ایران را بیشتر به جهانیان نشان دهد .
رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان فارس هم ضمن ارایه گزارشی از عملکرد ورزشکاران این استان در سال 96 گفت: ورزشکاران فارس در سال جاری 51 مدال رنگارنگ کسب کرده اند که از این رقم 10نفر از ورزشکاران در رقابت های آسیایی، پارا آسیایی و جهانی مدال کسب کرده اند .
سید محمد رضا هاشمی نژاد ادامه داد: بانوان و آقایان نابینا و کم بینای فارس در 10 رشته فعالیت دارند و در سال 96، 150 مقام مختلف داخلی و خارجی کسب کردند که سهم بانوان هم در این موفقیت ها بسیار زیاد بوده است.
وی اضافه کرد: هر قدر زیر ساخت های حرفه ای برای ورزشکاران نابینا و کم بینا فراهم شود افراد بیشتری از این قشر می توانند ورزش کنند و انها هم علاقمند هستند توانمندی های خود را در تمام زمینه ها به ویژه در ورزش نشان دهند.
در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس و جوایزی از ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس که در رقابت های داخلی و خارجی مقام کسب کرده اند، تقدیر شد.
احمد رضا شاه حسینی، حسین رجب پور، رسول باصری، میثم شجاعیان و سامان اجُرت دست از فارس در رشته فوتبال نائب قهرمان آسیا شدند و سهمیه رقابت های جهانی که در سال 97 در اسپانیا برگزار می شود، کسب کردند.
همچنین علیرضا غوری قهرمان نی ریزی یک طلا یک نقره و علیرضا ایزدی از شهرستان خرامه هم 2 مدال برنز پارا آسیایی را در سال 96 در رشته دو و میدانی کسب کردند و افتخار بزرگی برای فارس و کشور به ارمغان آوردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار