امام جمعه شهرستان ابرکوه گفت: سال‌های گذشته اوقاف و سپاه پارک‌ها را پوشش مذهبی خوبی می‌دادند و امسال نیز به شکلی باشد که پارک‌ها نیز محروم از نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی نباشد.
کد خبر: ۵۸۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 18 March 2018

 حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در گردهمایی ائمه جمعه استان یزد با اشاره به کثیف بودن مساجد بین راهی اظهار داشت: با توجه اینکه تمیزی این مساجد هزینه‌های زیادی ندارد اما متأسفانه به شکلی اداره می‌شوند که حتی افراد برای اقامه نماز میل و رغبتی به حضور در این مساجد ندارند.

امام جمعه شهرستان مهریز تصریح کرد: همانگونه که در ایام نوروز، خانه تکانی صورت می‌گیرد باید به نحوی باشد که مساجد نیز در این ایام تمیز و پاکیزه شوند.

وی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهرستان مهریز، در مدارسی که اسکان نوروزی دارند به صورت سه وقت نماز جماعت برپا شود.

محی الدینی با بیان اینکه شهرستان‌های یزد در بسیار از موارد غریب واقع شده‌اند تصریح کرد: اماکن بسیار خوبی در شهرستان‌های استان یزد وجود دارد اما متأسفانه نگاه‌ها بیشتر به سمت و سوی شهر یزد است.

امام جمعه شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: مساجد در رستوران‌های بین راهی باز نیست و فقط تبلیغات دارند که بودجه و امکانات دریافت می‌کنند که در اختیار مردم قرار می‌گیرد ولی متأسفانه این کار صورت نمی‌گیرد.

پارک‌ها در ایام نوروز نباید از نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی محروم نشوند

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی با بیان اینکه وجاهت شهر و استان علمی، معنوی و باستانی توأم با وجاهت دینی و فرهنگی است اظهار داشت: شاخصه‌های میراثی استان یزد شاخصه‌های مذهبی است.

امام جمعه شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه باید توجه داشت که سمت و سوی شهر و استان سمت و سوی کاذب سیاسی کشیده نشود گفت: شهردار محترم نسبت به توجیه کردن و گرا دادن به گردشگران توجه داشته باشند زیرا گاهی مواقع بعضی طیف‌ها و جناح‌هایی که استان را سیاسی می‌کنند استان یزد را به‌ عنوان‌های مختلف سیاسی غلط سوق می‌دهند.

وی افزود: تلاش‌ها در استان در مباحث گردشگری خوب بوده و شهرستان ابرکوه یکی از 14 شهر گردشگری نمونه گردشگری شناخته شده است.

حسینی با اشاره به چاپ بروشور خوش آمد گویی به زبان‌های فارسی و انگلیسی گفت: این کار در زمان ورود گردشگران به شهرستان ابرکوه توزیع می‌شود و فرد با سابقه دینی شهر آشنا و آثار سازنده دین و نقش دین در بافت سلامت معنوی جامعه را در می‌یابد.

امام جمعه شهرستان ابرکوه تصریح کرد: سال‌های گذشته اوقاف و سپاه پارک‌ها را پوشش مذهبی خوبی می‌دادند و امسال نیز به شکلی باشد که پارک‌ها نیز محروم از نماز جماعت و فعالیت‌های فرهنگی نباشد.

توجه به اشتغال و ظاهر روستاها از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌کند

حجت الاسلام میرزا محمود فتاحی برای اینکه بتوانیم از برنامه‌ها استفاده کنیم از ظرفیت شهرهای کوچک‌تر هم استفاده شود اظهار داشت: راهکاری اندیشیده شود که شهرهای کوچک‌تر هم بتوانند از برنامه‌های متنوع برخوردار باشند زیر شهرهای کوچک شاید بین 5 تا 20 درصد شهرهای بزرگ برنامه اجرا می‌کنند.

امام جمعه دهستان بهادران از توابع شهرستان مهریز با اشاره به اینکه وقتی به مرکز استان یزد سفر می‌کنید فعالیت‌ها در زمینه گردشگری را به خوبی مشاهده می‌کنید افزود: این مسائل در اطراف استان بسیار کم رنگ‌تر از مرکز استان است.

وی یکی از فعالیت‌هایی که مانع از مهاجرت مردم روستاها به شهرها می‌شود را توجه ویژه به ظاهر و اشتغال روستاها عنوان کرد و گفت: روستای جذاب هم سبب جذب گردشگر داخلی و خارجی و هم موجب ایجاد اشتغال برای جوانان آن مناطق می‌شود.

فتاحی تصریح کرد: در اجرای طرح‌ها و برنامه بخش خصوصی را دخالت دهید تا خودشان فعالیت کنند که سودهی برای آن‌ها داشته باشند تا نسبت به فعالیت‌های اشتغال‌زا دلگرم شوند.

اوقاف مردم را نسبت به انجام وقف دلگرم کند

حجت الاسلام سید محمود طباطبایی با بیان اینکه احیای اماکن تاریخی در شهرستان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد افزود: همچنین در زمان بودجه و اختصاص آن نیز باید عادلانه عمل کرد.

امام جمعه زارچ با تأکید بر اینکه نیازمند برخورد مناسب اداره اوقاف با مردم هستیم گفت: باید به نحوی برخورد کرد که مردم نسبت به وقفی که می‌خواهند انجام دهند دلگرم باشند.

اختلاف بسیاری از اراضی وقفی با ورود اوقاف حل می‌شود

حجت الاسلام مصطفی دلاوری با اشاره به اینکهبرخی از تصاویر علمای بزرگ در سطح شهر مندرس شده و چهره زیبایی ندارد گفت: این مسائل باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

امام جمعه رستاقبا تأکید بر اینکه باید به مسائل تاریخی توجه شود تصریح کرد: بسیاری از اختلافات در اراضی با ورود اداره اوقاف برطرف می‌شود زیرا اسناد و مدارک معتبری دارد که این مکان وقف است.

اقتصاد مقاومتی به کلی به فراموشی سپرده شده است

حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری با بیان اینکه متأسفانه مسئله اقتصاد مقاومتی در کشور فراموش شده است اظهار داشت: این مسئله که مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری است توسط برخی از مسئولان کشور به کلی به فراموشی سپرده شده است.

امام جمعه شهرستان تفت با اشاره به اینکه شادی به هر طریقی درست نیست افزود: با برگزاری کنسرت برای افراد خاص نمی‌توان جامعه را شاد کرد.

وی به ایجاد فضای شاد و معنوی در ایام نوروز تأکید و تصریح کرد: می‌توان به نحوی برنامه ریزی کرد که مجالس شادی بدون گناه در سطح شهر برگزار شود.

غفوری توجه بیشتر به مقوله استفاده از کالای داخلی را توسط صدا و سیما خواستار شد و گفت: صدا و سیما با توجه به تأثیرگذاری که دارد می‌تواند با تهیه برنامه‌های جذاب مردم را به سمت و سوی استفاده از کالاهای ایرانی سوق دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار