معاون عمرانی استاندار ایلام ؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:کشیک تمامی دستگاه های اجرایی استان به منظور خدمات رسانی به مردم و مسافران نوروزی باید در ایام تعطیلات نوروز 97 برقرار باشد.
کد خبر: ۵۸۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸ 17 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ احمد کرمی روز شنبه در آئین افتتاح ستاد خدمات اجرایی استان ایلام افزود: کمیته ارزیابی و پاسخگویی به عملکرد ستاد خدمات سفر فعال شده است و در پایان سفرهای نوروز 97، عملکرد دستگاه های عضو در زمینه نحوه خدمات رسانی به گردشگران ارزیابی می شود.

وی اظهار کرد: به منظور خدمات رسانی شایسته و مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی باید تمامی دستگاه های اجرایی عضو ستاد وظایف تعیین شده را بدرستی انجام داده و تمهیدات لازم را فراهم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: باید قبل از شروع سفرهای نوروزی اماکن رفاهی خدماتی، هتل ها، رستوران ها، مساجد و مجتمع های خدمات بین راهی در خصوص رعایت نکات بهداشتی نظارت و کنترل شوند و دستگاه های مسئول هر بخش بازرسی های لازم را انجام دهند.

کرمی اظهار کرد: باید تهمیدات لازم پیش از ورود مهمانان نوروزی اندیشیده شود زیرا میزبانی آبرومندانه از گردشگران باعث عزت و آبرو برای استان شده و امکان بازگشت دوباره مسافران را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: همچنین باید بر بازار و بهداشت مواد غذایی و مصرفی عرضه شده در این ایام نظارت شده و به صورت نمونه ای و تصادفی مورد ارزیابی و کنترل قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود مواد غذایی سالم به دست گردشگران و مسافران نوروزی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: پذیرایی و استقبال شایسته و مناسب از گردشگران و مسافران نوروزی وظیفه همگانی است و همه دستگاه ها باید با مدیریت اعتبارهای خود و با جدیت و پیگیری در زمینه خدمات رسانی به گردشگران نهایت تلاش و همکاری را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نیز در این نشست گفت: 25 دستگاه اجرایی و خدمات رسان عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام هستند و استاندار نیز ریاست این ستاد را بر عهده دارد.

عبدالمالک شنبه زاده افزود: این ستاد دارای 10 کمیته از جمله خدمات و حمل و نقل، امداد و نجات، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، خدمات بهداشت و سلامت، برنامه ریزی و آمار، اطلاع رسانی و ارزیابی عملکرد است و مسئولیت هر کدام از این کمیته ها بر عهده یکی از دستگاه های اجرایی عضو ستاد است.

وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه و اجرای برنامه های فرهنگی، برپایی سیاه چادرهای عشایری و سفره های هفت سین، نظرسنجی از گردشگران، چاپ و توزیع اقلام تبلیغاتی، بازدیدهای نظارتی به صورت مشترک، زیباسازی و آذین بندی خیابانها، استقرار تیم های پزشکی، ایجاد اقامت گاه های موقت، برپایی ایستگاه های امداد و نجات جاده ای، شیفت بندی مراکز بهداشتی، درمانی و داروخانه ها و افزایش ساعات کاری و ارائه خدمات درمانی به گردشگران نوروزی از جمله وظایف دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: آموزش رانندگان وسایل نقلیه عمومی، نظافت زائرسراها، تامین امنیت گردشگران و حضور فعال نیروی انتظامی در کانون های جمعیتی، اعلام اسامی مدارس، تهیه کروکی و آدرس مدارس، معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی استان از صدا و سیما و ساخت برنامه های تلویزیونی از دیگر وظایف دستگاه ها در ایام تعطیلات نوروز 97 است.

شنبه زاده افزود: برای نخستین بار در نوروز 97 موسیقی سنتی و نمایش طنز در مناطق مختلف برپایی چادرهای مردم ایلام در طبیعت اجرا می شود.

در پایان این آئین مانور خودرویی دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان ایلام برگزار شد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار