رئیس میراث فرهنگی دره شهر گفت: قلعه میرغلام هاشمی به عنوان نوروزگاه در شهرستان دره شهر برای ایام نوروز معرفی شده است.
کد خبر: ۵۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 17 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی فرهادی  اظهار کرد: شهرستان دره شهر یکی از مناطق گردشگری استان است که این روزها آماده استقبال از میهمانان نوروزی است.


وی تاکید کرد: موسیقی های سنتی و ایجاد محیطی شاداب و مفرح در قلعه میرغلام هاشمی دره شهر برای گردشگران آغاز شده که هدف از برگزاری آن معرفی آداب و رسوم منطقه و این دیار به گردشگران و مسافران و مهمانان نوروزی است.


رئیس میراث فرهنگی دره شهر با یادآوری اینکه قلعه میرغلام هاشمی به بخش خصوصی واگذار شده است، افزود: پخت غذاهای بومی و محلی شهرستان جذابیت های این قلعه تاریخی را دو چندان کرده است.


فرهادی گفت: برساق نوعی شیرینی محلی رایج در شهرستان دره شهر است که در این قلعه تهیه و تقدیم به مهمانان نوروزی می شود.


فرهادی افزود: این قلعه در ایام نوروز به عنوان یکی از مکان های برگزاری نوروزگاه و برپایی سیاه چادرهای عشایری و نیز اجرای برنامه های فرهنگی پذیرای مهمانان و گردشگران در سراسر کشور و استان خواهد بود.


وی اضافه کرد: همچنین برای اسکان سایر گردشگران و میهمانان نوروزی این شهرستان خوابگاه ها و مهمانسراهای اداره ها، مدارس، خانه معلم، زائرسرای امامزاده بابا سیف الدین و چادرهای هلال احمر تدارک دیده شده اند.


قلعه میرغلام هاشمی یکی از بناهای دوران قاجاریه در دره شهر است، که سال ١٣٠٣هجری قمری ، توسط میر غلام هاشمی، حاکم وقت در روستای فرهاد آباد ساخته شده است.


شهرستان دره شهر واقع در 130 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی بوده که 180 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار