رئیس میراث فرهنگی و صنایع دستی دره شهر گفت: تخصصی ترین موزه باستان شناسی ایلام در دره شهر قرار داشته و آماده بازدید گردشگران و مسافران است.
کد خبر: ۵۷۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 14 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی فرهادی  اظهار کرد: موزه دره شهر تنها موزه باستان شناسی استان است که سال 87 به لحاظ فراوانی آثار و ابنیه تاریخی که در سطح شهرستان دره شهر بود، مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی افزود: این موزه شامل اشیایی که حاصل حفاری های که در شهر تاریخی دره شهر کشف شدند و نیز ظروف و سفال های که در زندگی روزمره ادوار مختلف مورد استفاده قرار گرفتند، است.

فرهادی تاکید کرد: بخشی از اشیایی که در این موزه قرار دارد جزو کشفیاتی است که در سطح استان از دست قاچاقچیان کشف شده است، همچنین اشیا موجود در این موزه در ادوار مختلف متفاوت است به عنوان نمونه آبخوری هایی مربوط به دوران اشکانیان در این موزه موجود است.

مدیر میراث فرهنگی و صنایع دستی دره شهر گفت: این شهرستان نیز همانند دیگر مناطق استان آماده پذیرای از گردشگران و مسافرین نوروزی است، همچنین این موزه نیز جهت بازدید عموم و گردشگران مهیا شده است.

دره شهر در 130 کیلومتری جنوب شرقی ایلام و در دامنه های رشته کوه های کبیرکوه و چهار کیلومتری کرانه جنوبی رود تاریخی سیمره قرار دارد.

این شهرستان دارای بیش از 400 اثر تاریخی ارزشمند است و در کمتر جایی از کشورمان چنین آثار تاریخی پر تعداد و مهمی وجود دارد./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار