رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور:
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: در صورت تکمیل آشیانه بالگرد در ایلام امکان استقرار بالگرد امدادی این جمعیت برای 15 روز در ماه فراهم خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷ 13 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مرتضی سلیمی  در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل سابق و جدید جمعیت هلال احمر استان ایلام افزود: ساخت آشیانه بالگرد به عنوان پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان ایلام 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال انجام است.

وی ادامه داد: چنانچه ساخت این آشیانه به نتیجه رسیده و تکمیل شود منعی برای عدم واگذاری بالگرد از سوی این جمعیت به استان ایلام وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: چنانچه پایگاه امداد هوائی جمعیت هلال احمر استان در هفته هلال احمر سال آینده به بهره برداری برسد، تامین بالگرد امدادی 15 روز در ماه برای استان ایلام از سوی این جمعیت فراهم خواهد شد.

سلیمی همچنین به فعالیت 13 پایگاه امداد و نجات جاده ای این استان اشاره کرد و گفت: باید مطالعه لازم در این زمینه انجام و محورهای استان که به ساخت پایگاه امداد جاده ای نیاز دارند، تجهیز و جمعیت هلال احمر حمایت لازم را خواهد داشت.

استقرار یک هزار و 378پایگاه امداد و نجات در محورهای ارتباطی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنین گفت: یک هزار و 378پایگاه امداد و نجات جاده ای در طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت اواخر اسفندماه جاری در محورهای ارتباطی کشور مستقر خواهد شد.

سلیمی روزافزود: تعداد پایگاه های امداد و نجات جاده ای موجود (ثابت) این جمعیت اکنون 570مورد است که در اجرای طرح امداد و نجات نوروزی امسال بیش از دو برابر افزایش می یابند.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه های طرح امسال نسبت به پارسال سه درصد افزایش یافته ادامه داد: برای اجرای این طرح هفت هزار و 500 نفر روز امدادگر مشارکت و امدادرسانی در حوادث احتمالی جاده ای خواهند داشت.

به گفته وی، علاوه بر این 24 فروند بالگرد امدادی نیز در ایام نوروز در استان های مختلف کشور بکارگیری و کار امداد رسانی به مجروحان سوانح جاده ای احتمالی را بصورت هوایی انجام می دهند.

سلیمی با بیان اینکه امسال 75 دستگاه خودرو امدادی جدید برای اجرای این طرح اضافه شده افزود: در طرح امسال در مجموع 435 خودرو امدادی و دو هزار و 500 مورد تجهیزات انفرادی امداد و نجات بکارگیری خواهد شد./م

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار