معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: انجام فرآیند انتصابات از اختیارات دولت است و به تبع آن، پاسخگویی نسبت به چگونگی انتصابات نیز بر عهده مقامات دولت است؛ در عین اینکه ما برای نظرات نمایندگان و نخبگان جامعه احترام قائل هستیم به اصل تفکیک قوا هم معتقدیم؛ ما درباره انتصاب‌های که انجام می‌دهیم و عملکرد شخص انتخاب شده برای یک مسئولیت باید به مردم پاسخگو باشیم.
کد خبر: ۵۷۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 12 March 2018

به گزارش تابناک کردستان، حسین خوش‌اقبال شامگاه دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران تابعه استان کردستان در سالن شهدای دولت استانداری با اشاره به وظایف فرمانداران و بخشداران اظهار کرد: فرمانداران و بخشداران، نماینده عالی دولت در حوزه ماموریت خود هستند و این نقش و جایگاه ایجاب می‌کند که دارای ویژگی‌های شخصیتی علمی و کاری برجسته‌ای باشند.

وی با بیان اینکه کسانی که در این مسئولیت‌ها قرار گرفته‌اند دارای ویژگی‌های بوده‌اند گفت: از نظر شخصیتی، فرماندار و بخشدار باید نقش پدری را در جامعه ایفا کنند و لازم است این مسئولان الگوی اخلاق و در واقع اسوه حسنه اخلاق و دارای شخصیت مردمی باشند، بطوری که اقشار مختلف فرماندار و بخشدار را از خودشان بدانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: مشکلی که اکنون در جامعه ما وجود دارد آن است که عده‌ای مغرضانه به دنبال القای این امر هستند که مسئولان از مردم جدا هستند؛ ما باید فاصله‌ها را اگر وجود دارد با روش مناسب و نوع حضور در جامعه کم کنیم؛ یقیناً نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم اما می‌توانیم پاسخ مردم را به نیکویی بدهیم.

وی خطاب به فرمانداران گفت: شما فرماندار یک جریان، گروه و حزب نیستید؛ شما باید بدانید که فرماندار دولت جناب آقای دکتر روحانی هستید و مسئولیت شما در قبال کل افراد جامعه است.

خوش‌اقبال با طرح این سؤال که در صورت وجود یک مشکل در جامعه اگر مردم به فرمانداری یک شهرستان مراجعه نکنند به کجا بروند افزود: انتظار ما از فرمانداران آن است که با سعه صدر با مردم برخورد کرده و برطرف شدن مشکلات شهروندان را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد فعال با مسائل در گرو داشتن برنامه است تصریح کرد: فرماندار و یخشداری در انجام وظایف خود موفق است که صاحب برنامه و ایده بوده و در اجرای آن هم مصر باشد؛ اشراف بر مسائل لازمه کار فرماندار است؛ بازدید متناوب از ادارات و بازدید از روند پیشرفت پروژه‌ها باید در دستور کار فرمانداران باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ملاقات با شخصیت‌های مرجع، ملاقات با گروه‌ها شامل احزاب و دسته‌ها و اصحاب رسانه باید جزء برنامه‌های فرمانداران و بخشداران باشد، نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها باید با روی گشاده پذیرای اصحاب رسانه و فعالان سیاسی و مدنی باشند تا مسائل و مشکلات احتمالی به آنها منعکس شود.

وی افزود: یکی از اجزای مهم برنامه، ارزیابی مداوم از روند نتایج کارهاست تا مشکلات و نواقص معلوم شده و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

خوش‌اقبال اظهار کرد: در زمینه علمی، فرمانداران و بخشداران باید اهل مطالعه بویژه در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی و عمرانی باشند تا بتوانند نقش رهبری را در حوزه ماموریت ایفا کنند و این علمی بودن و عملی برخورد کردن به خودی خود سبب ارتقای جایگاه فرماندار و بخشدار و افزایش اقتدار آنها می‌شود.

وی گفت: فرمانداران و بخشداران باید بخشی از وقت خود را به رصد اخبار رسانه‌ها و مباحث مطرح شده در فضای مجازی اختصاص دهند تا هرچه بیشتر و بدون واسطه در جریان امور مردم قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: یکی از ابعاد برنامه، اولویت بندی امور است و منابع را باید صرف اولویت‌ها  کرد؛ وقتی می‌گوییم فرماندار و بخشدار نماینده عالی دولت هستند، لذا بایستی سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را در شورای اداری، شورای توسعه، شورای اشتغال و سایر جلسات و محافل تبیین کرده و مدافع سیاست‌ها و برنامه‌های دولت باشند.

وی داشتن ارتباط منسجم و مؤثر با مدیران کل و سایر افراد حقیقی و حقوقی برای جذب و بکارگیری امکانات پیش بینی شده را از وظایف فرمانداران عنوان و اظهار کرد: طبق اطلاعاتی که به ما رسیده مدیران کل در برخی از شهرستان‌ها کمتر حضور پیدا می‌کنند؛ در بخشی از موضوع ما مقصر هستیم و در بخشی دیگر فرمانداران قصور کرده‌اند.

خوش‌اقبال خطاب به فرمانداران گفت: شما باید برنامه‌ریزی برای ملاقات‌های مردمی داشته باشید و یک روز را در هفته به این کار اختصاص دهید؛ ملاقات‌های عمومی فرمانداران با مردم در حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف شهرستان برای پاسخگویی رودررو و بدون واسطه به شهروندان و پیگیری مشکلات مطرح شده از وظایف فرمانداران است و باید به آن توجه کنند.

وی به دیگر انتظارت دولت از فرمانداران با توجه به اظهارات استاندار کردستان اشاره کرد و افزود: دیدار با خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان، حضور در مساجد و محلات همراه با مسئولان دستگاه‌های مختلف و دیدار با مردم و بررسی مشکلات آنها باید در دستور کار نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌های استان کردستان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان داشتن نظارت مستمر بر کار روسای ادارات و سنجش عملکرد آنها و انجام اقدامات مورد نیاز را از وظایف فرمانداران برشمرد و گفت: داشتن ارتباط منسجم با احزاب سیاسی از همه جریان‌ها، اصحاب رسانه، فرهنگیان، نخبگان، سمن‌ها و بویژه با طرفداران دولت در قالب ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی از دیگر وظایف فرمانداران در کردستان است.

وی افزود: اعضای ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در زمان انتخابات متحمل زحمت شده‌اند و حالا انتظار دارند نمایندگان عالی دولت در شهرستان‌ها به درد دل‌های آنها توجه کنند و این انتظار به حق باید توسط فرمانداران برآورده شود.

خوش‌اقبال تصریح کرد: توصیه ما به فرمانداران آن است که اگر در جلساتی از عملکرد دولت انتقاد شد با سعه صدر با منتقد برخورد کرده و تلاش کنند انتقادها به سمت نقد سازنده و کارشناسی برود.

وی با توصیه فرمانداران به استفاده از منابع موجود در شهرستان  و داشتن برنامه درون زا مبتنی بر اقتصاد مقاومتی گفت: اقدامات دولت در زمینه‌های مختلف بویژه در راستای اقدامات عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان باید به مردم و ائمه جمعه و جماعات گزارش داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: معاونین فرماندار و مخصوصاً بخشدارها باید از حامیان و طرفداران دولت باشند تا بتوانند در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های اعلامی دولت موفق عمل کنند.

وی خاطر نشان کرد: در کشور ما جهت ارائه خدمات به ملت شریف و قدرشناس قوای سه‌گانه وجود دارد که هر کدام وظایفی را بر عهده دارند؛ ایجاد تعامل بین قوا و احترام متقابل و حفظ استقلال سه  قوه از تاکیدات قانون اساسی است.

خوش‌اقبال گفت: تأکید همیشگی ما این است که نمایندگان دولت به عنوان قوه مجریه از حسن همکاری سایر قوا در جهت خدمت بهتر و بیشتر به مردم استفاده کنند؛ رعایت حرمت و احترام متقابل بین کارگزاران سه قوه، زمینه را برای همکاری بیشتر فراهم می‌کند.

وی به چگونگی تعامل فرمانداران با نمایندگان مجلس، نمایندگان شورای اسلامی و کارگزاران قوه قضائیه اشاره و با تأکید بر لزوم حفظ شأن دولت افزود: احترام نمایندگان، به واسطه اینکه منتخب مردم هستند، لازم است و استفاده از پتانسیل نمایندگان جهت حل و فصل مشکلات شهرستان و تعامل و هماهنگی در پیگیری و اجرای برنامه‌های دولت در شهرستان یک ضرورت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به گله‌مندی برخی فرمانداران در ارتباط با انتصاب‌هایی که بعضاً در شهرستان انجام می‌شود، تصریح کرد: صادقانه می‌گوییم که انتصاب مسئولین کار دولت است؛ نمایندگان می‌توانند در این زمینه به دولت پیشنهاد دهند همچنان که سایر افراد جامعه و صاحب‌نظران هم می‌توانند به خدمتگزاران خود در دولت در این باره پیشنهاد دهند و ما در مقابل پیشنهاد نمایندگان و همه کسانی که دلسوز هستند موظف به بررسی هستیم.

وی گفت: انجام فرآیند انتصابات از اختیارات دولت است و به تبع آن، پاسخگویی نسبت به چگونگی انتصابات نیز بر عهده مقامات دولت است؛ در عین اینکه ما برای نظرات نمایندگان و نخبگان جامعه احترام قائل هستیم به اصل تفکیک قوا هم معتقدیم؛ ما درباره انتصاب‌های که انجام می‌دهیم و عملکرد شخص انتخاب شده برای یک مسئولیت باید به مردم پاسخگو باشیم.

خوش‌اقبال افزود: در روزهای آینده دو بخشنامه خطاب به ادارات کل صادر خواهیم کرد؛ یکی درباره انتصاب‌ها و دیگری درباره حضور مدیران کل در شهرستان‌ها؛ بعضاً اخباری به ما می‌رسد که حاکی از آن است که یک مدیرکل به شهرستانی سفر می‌کند در حالی که فرماندار در جریان سفر نیست! بخشنامه کرده‌ایم که هر مدیرکلی که وارد یک شهرستان می‌شود سفرش باید با هماهنگی فرماندار آن شهرستان باشد، باید مشخص شود مدیرکلی که بدون اطلاع فرماندار به شهرستانی سفر می‌کنند دلیل سفرش چیست؟

وی اظهار کرد: در بخشی‌نگری ادارات شهرستان‌ها باید تجدید نظر شود؛ بخشی‌نگری در شهرستان‌ها باید تعدیل شود؛ همه ما اعضای یک مجموعه هستیم می‌بایست کمک کار هم باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه عمده نارضایتی مردم از عملکرد مسئولان ناشی از تبعیض و تخلف است گفت: برخورد جدی با تبعیض‌ها و تخلفات احتمالی در سطح  شهرستان باید در اولویت کار فرمانداران قرار گیرد.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف فرمانداران و بخشداران به عنوان نماینده عالی دولت شناسایی استعدادهای انسانی  و انجام کادرسازی مناسب در سطح شهرستان است که همه همکاران باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

خوش‌اقبال به رویه ناصحیح دعوت به جلسات در سطح استان اشاره و تصریح کرد: برای حسن برگزاری جلسات و شوراهایی که ریاست آنها در شهرستان بر عهده فرماندار است  تقویم زمانبندی جلسات باید  تنظیم شده و با فرمانداران با مطالعه و آمادگی لازم در جلسات حاضر شوند تا این جلسات منتج به نتایج مفید شود.

وی پیگیری مداوم و مستمر برنامه‌ها و تصمیمات اتخاذ شده تا حصول نتیجه مطلوب را از وظایف همه مدیران بویژه فرمانداران دانست و گفت: معتقدیم پیگیری و جدیت در کار معجزه خواهد کرد و این امر باید مدنظر همه همکاران ما در استان کردستان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به برنامه‌های خود برای سفرهای دوره‌ای به شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: در سال 97 هر سه ماه یک‌بار به شهرستان‌ها خواهیم رفت و در هر سفر مصوبات سفر قبل را بررسی کرده و عملکرد همکاران را به صورت مستمر ارزیابی می‌کنیم. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
فایق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
وجدانا آدم به حرفهای این آقا امیدوار میشه . ان شاءالله در عمل هم همینطور باشه . ظاهرا ایشان بیشتر از باقی مسئولین دولتی به حوزه کاری خودشان تسلط دارند .
الباقی که ماشاءالله فعلا در آموزشی هستند تا شاید 10 سال دیگه بتوانند در حد پست هایی باشند که 4 سال پیش گرفتن.
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
با برداشت اینجانب جوهر توصیه های جناب خوش اقبال به فرمانداران وبخشداران رعایت قانون در عملکرد اجرایی . احترام همراه با متانت در تعامل با مردم . پاسخگو دانستن خود .توجیه منطقی عملکرد اجرایی برای اقناع افکار عمومی و.... بود تمام توصیه های ایشان به زیر مجموعه مخاطب در جلسه منطقی وبجا بود اما اعمال کاگزاران در سطح شهرستان ها وبخشها زمانی بسامان می شود که عملکرد نیروهای بالا دستی انها در استان متعهدانه وقانونمند باشد بنظر میرسد جناب خوش اقبال وجناب مراد نیا قبل از هر اقدام اصلاحی در زیر مجموعه اداری خود اصلاح عملکرد نزدیکان به راس هرم قدرت در استان را ارجحیت بخشند تا قبح قانون شکنی که رکن اصلی فساد است بر چیده شده وبه تبع ان انجام امور اسان گردد
موفق باشید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
امیدوارم موفق باشند اما تازه اومده جایگاهش محکمه به این خاطره با قدرت صحبت میکنه...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار