در هفته درختکاری و هفته گرامیداشت مقام زن برنامه هایی جداگانه در مراکز کانون استان با بخش های مختلف نقاشی ، شعر خوانی ، موسیقی ،قصه گویی ، معرفی کتاب و معرفی شخصیت برگزار شد.
کد خبر: ۵۷۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰ 12 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ در هفته درختکاری و هفته گرامیداشت مقام زن برنامه هایی جداگانه در مراکز کانون استان با بخش‌های مختلف نقاشی ، شعرخوانی ، موسیقی ،قصه‌گویی ، معرفی کتاب و معرفی شخصیت برگزار شد.

جلیل صفربیگی معاون فرهنگی کانون استان در این نشست واژه‌ی زن را از نگاه زبان شناسی در فرهنگ کردی ایلامی ریشه یابی کرد و گفت: بزرگی مقام حضرت فاطمه را از آنجا باید شناخت که پیامبر اکرم که خود انسان کامل و بزرگی است برای ورود به خانه‌ی فاطمه از او اجازه می خواهد و او را مادر پدر می‌نامد و تعداد القاب فاطمه(س) از تمامی معصومین و امامان بیشتر است چرا که او مادر و مرکز نیکی‌ها و خوبی‌هاست و در کتابی که به بررسی القاب حضرت فاطمه(س) در احادیث و روایات پرداخته بیش از 400 لقب این بزرگ آورده شده است.

فاطمه مادر است و مانا و ماندگار و زنان ما چه خوب است که روز زن و هفته زن را به هدیه‌ای مادی قانع نشوند و مردان ما در تکریم زن معرف زن و شناخت جایگاه واقعی و مقدس زن را گسترش دهند و مقام مقدس زن را بیشتر معرفی کنند.

همچنین در مراسم درختکاری نیز اعضای عضو کانون در تعدادی از مراکز حیاط مرکز را به نهال‌های تازه آراستند.

بیست و دو مرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام در سراسر استان به صورت ثابت ، سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی ادبی هنری ارائه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار