مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: طرح ملی نوروزگاه همزمان با سراسر کشور در ایام نوروز سال 97 برای دومین سال متوالی در این استان برگزار می‌شود
کد خبر: ۵۷۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 12 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، «عبدالمالک شنبه‌زاده» اظهار کرد: در این طرح در ایام تعطیلات نوروز 97 تمامی آداب و رسوم، بازی های بومی محلی، موسیقی، شعر و داستان های سنتی استان ایلام مرتبط با نوروز در قالب برنامه های مختلف اجرا می شود .

وی با بیان اینکه تمامی جنبه های سنتی مختص این استان مرتبط با نوروز در زمان اجرای این طرح به نمایش گذاشته می شود، افزود: در حاشیه این طرح، نمایشگاه صنایع دستی برپا خواهد شد و ضمن معرفی سبک زندگی چادرنشینی و عشایری انواع غذاها و شیرینی های محلی نیز پخت و عرضه می شود .

شنبه زاده پاسداری از آداب و رسوم عید نوروز و احیای فرهنگ های بومی مرتبط با عید باستانی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح دانست و گفت: با اجرای این طرح تلاش می شود آگاهی مردم نسبت به آداب و رسوم بومی استان ایلام مرتبط با عید نوروز افزایش یابد .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام اضافه کرد: این طرح در تمامی شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد و تلاش می‌شود از حضور شاعران و داستان سرایان بومی نیز در این برنامه ها استفاده شود .

شنبه‌زاده عنوان کرد: هدف نخست اجرای این طرح آشنایی خود مردم استان با آیین های سنتی و بومی مختص عید نوروز است و در سال های آینده بحث جلب گردشگران نیز مد نظر قرار خواهد گرفت .

وی ادامه داد: سال گذشته طرح نوروزگاه هر شب در یک شهرستان این استان اجرا شد اما امسال در تمامی شهرستان‌ها به صورت همزمان در کنار آثار تاریخی و طبیعی و کانون های جمعیتی از جمله قلعه والی شهر ایلام، مجتمع آبگرم دهلران، قلعه هزار درب آبدانان، قلعه میرغلام هاشمی دره شهر و سد کنگیر ایوان برگزار می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار