آئین اختتامیه دومین جشنواره منطقه ای تئاتر شرهانی با معرفی افراد و گروه های برتر شب گذشته به پایان رسید.
کد خبر: ۵۷۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 12 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  در این جشنواره 15 گروه نمایشی از 15 استان کشور حضور داشتند که در پایان با رای داوران افراد و گروه های برتر این جشنواره معرفی و از آنها تجلیل شدند.


هیات داوران در بخش بروشور پوستر و بروشور لوح تقدیر و سه میلیون ریال وجه نقد را به طرح بروشور شهر آبادان و نمایش پوچ دهقان پاوه تقدیم کرد.


لوح و سه میلیون ریال وجه نقد بخش طراحی لباس این جشنواره نیز به نمایش عاشقانه های جنگ و خانم سعیده عبدالهی تعلق گرفت.


لوح و تندیس جشنواره و چهار میلیون ریال وجه نقد بخش موسیقی نیز به نمایش عاشقانه های جنگ و آقایان احمد جعفری، علی احمد کولیوندی و علی خاتمی اهدا شد.


دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ هفت میلیون ریال وجه نقد برگزیده موسیقی نیز به سرپرست گروه موسیقی نمایش (اروند که تو را پس نمی دهد) از خمینی شهر اصفهان رسید.


در طراحی فضا نیز از 2 نفر تقدیر شد و لوح تقدیر و چهار میلیون ریال وجه نقد به پژمان شاهوردی بخاطر نمایش سردار بی سر از لرستان و آدینه رحیم نژاد بخاطر طراحی فضا نمایش 55 دقیقه تعلق گرفت.


در بخش بازیگری زن نیز زهرا کارگر از فارس بخاطر بازی در نمایش (انتخاب) و زهرا چراغی بخاطر بازی در نمایش تری نیترو تلوئن لوح جشنواره و پنج میلیون ریال وجه نقد دریافت کردند.


همچنین لوح تقدیر و هفت میلیون ریال وجه نقد به صورت مشترک به هرکدام از بازیگران نمایش آکا 47 و مارال ایزد بخش از بوشهر و فرخنده دریایی بخاطر نمایش (اروند که تو را پس نمی دهد) تعلق گرفت.


رتبه دوم بازیگری زن این جشنواره نیز به خانم دلارام ترکی از اصفهان بخاطر نمایش عباس شامل دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و 10 میلیون ریال وجه نقد اهدا شد.


رتبه سوم بازیگری مرد که لوح و مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد دریافت کرد به مالک آبسلان بخاطر بازی در نمایش آکا 47، بهنام کاوه بخاطر بازی در نمایش پوچ و حمید اقبالی بخاطر بازی در نمایش زیر پوست عشق از اهواز رسید.


رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح و مبلغ هفت میلیون ریال وجه نقد به رضا ملکی از اصفهان بخاطر بازی در نمایش (اروند تو را پس نمی دهد) اهدا شد.


محمد هادی عطایی بخاطر بازی در نمایش دقیقه 55 و مصطفی کولیوندی از دهلران نیز بصورت مشترک برگزیده بازیگر مرد این جشنواره شدند که مفتخر به دریافت دیپلم افتخار و تندیس جشنواره و مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد شدند.


در طرح و ایده نیز هیات داوران چهار طرح و ایده را برتر معرفی کرد و از جمله طرح و ایده ها عادل فروخی زاده از کرمانشاه در نمایش اداره من، طرح و ایده پردازی نمایش آکا 47 رضا احمدی ، اروند تو را پس نمی دهد از نوراله لک و نمایش 55 دقیقه از مجتبی خلیلی برگزیده شدند.


در رتبه سوم کارگردانی نیز با اهدا لوح از مصطفی کولیوندی کارگردان نمایش عاشقانه های جنگ و فرامرز غلامیان نمایش سکاندار تقدیر شد.


رتبه دوم کارگردانی نیز به آقایان مجتبی خلیلی و بهنام کاوه بخاطر کارگردانی نمایش های 55 دقیقه و پوچ رسید.


پژمان شاهوردی از لرستان نیز بخاطر کارگردانی سردار بی سر بعنوان کارگردان برگزیده معرفی و دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و 10 میلیون ریال وجه نقد دریافت کرد.


هیئت داوران نمایش های (اروند که تو را پس نمی دهد) از نوراله لک و دقیقه 55 از مجتبی خلیلی را به جشنواره ملی تئاتر مقاومت معرفی کرد.


همچنین نمایش آکا 47 به کارگردانی مارال ایزدبخش به جشنواره بین المللی تئاتر مریوان راه یافت.


همچنین نمایش های سردار بی سر به کارگردانی پژمان شاهوردی و عاشقانه های جنگ به کارگردانی مصطفی کولیندی با انتخاب هیات داوران به ترتیب به جشنواره های ملی فتح خرمشهر و دبیرخانه سراسری تئاتر ایثار معرفی شدند و علی چناری با کارگردانی نمایش اداره من توانست جواز حضور در جشنواره تئاتر سراسری سوره ماه کسب کند.


شایان ذکر است ؛دومین دوره تئاتر خیابانی شرهانی با استقبال گروه های نمایشی استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان، خوزستان، فارس، مرکزی، آذربایجان شرقی و غربی، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان از 17 تا 20 اسفند در دهلران برگزار شد.


دبیر جشنواره تئاتر منطقه ای شرهانی گفت: 66 اثر در این مسابقه شرکت کردند.


سعید خیرالهی با اشاره به شرکت 13 استان در این جشنواره گفت: در مدت سه روز 32 اجرا توسط گروه های هنری در دهلران و موسیان انجام گرفت./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار