دکتر مسعود باقلانی، استادیار دانشگاه ایلام، موفق به تکمیل پروژه «سیستم های ارتعاش نگار» در پالایشگاه گاز ایلام، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فن ها و زیان های مالی، ناشی از آن شد.
کد خبر: ۵۷۷۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 11 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر مسعود باقلانی، استادیار دانشگاه ایلام، موفق به تکمیل پروژه «سیستم های ارتعاش نگار» در پالایشگاه گاز ایلام، برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فن ها و زیان های مالی، ناشی از آن شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، یکی از مشکلات پالایشگاه های گاز در سطح کشور و استان، عمل نکردن به موقع کلیدهای ارتعاشی فَن های هوایی است، که موجب آسیب رسیدن به فَن ها و شکستن پرِه های آنها و حتی توقف خط تولید می شود.

در این راستا دکتر مسعود باقلانی، استادیار گروه مهندسی برق دانشگاه ایلام و موسس شرکت دانش بنیان «کاوش الکترونیک سوشیان»، بعد از تحقیقات گسترده و زحمات فراوان، موفق به تکمیل پروژه «سیستم های ارتعاش نگار» در پالایشگاه گاز ایلام شد.

این سیستم ها، بر روی فن های هوایی پالایشگاه گاز نصب می شوند و باعث شناسایی اِرتعاش های مختلف فَن ها شده و در نتیجه مدل عمل آنها استخراج گردیده و بر این اساس می توان جایابی دقیقی از بهترین موقعیت قرار گیری سُویچ ها به دست آورد و بدین وسیله، از آسیب رسیدن به فَن ها و زیان های مالی شدید ناشی از آن، جلوگیری کرد.


 شرکت «کاوش الکترونیک سوشیان» با هدف انجام فعالیت های دانش محور و ساخت دستگاه های پیشرفته مبتنی بر علم و کمک به اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان در سال 1392 توسط دکتر باقلانی تأسیس گردید و بعد از چند سال فعالیت و طراحی چندین پروژه، در سال 1395از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری موفق به اخذ رتبه دانش بنیان گردیده و هم اکنون 9 پروژه تحقیقاتی صنعتی مهم در حوزه های صنایع نفت و گاز، برق و آب، در این شرکت در حال انجام است. همچنین 4 کارگر، 8 کارآموز و یک نفر کارورز در این شرکت مشغول فعالیت هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار