نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با ذکر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ درختکاری در جامعه گفت: با توجه به تغییر اقلیمی ناشی از افزایش گرما و کاهش بارندگی، باید کاشت نهال در خانه و خیابان دغدغه عموم مردم شود.
کد خبر: ۵۷۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 11 March 2018

 

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام محمد نقی لطفی در حاشیه آیین درختکاری در دهلران به خبرنگاران گفت: در شرایطی که فرسایش خاک و ایجاد کانون های غبار موجب شکل گیری بیابان زایی و پدیده ریزگردها شده نهال کاری ضرورتی است که باید در استان ایلام به صورت ویژه مد نظر متولیان و مردم قرار گیرد.

وی بر ضرورت مشارکت مردم در این موضوع تاکید کرد و افزود: کاشت نهال در خیابان ها،کوچه ها و حتی بین شهرها و حاشیه راه ها با مشارکت مردم باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

وی با ذکر اینکه برای مقابله با پدیده خطرناک بیابان زایی باید فرهنگ درخت کاری در استان ایلام به خصوص دهلران نهادینه شود گفت: درختکاری و نهال کاری در دهلران با توجه به گرمای 50 درجه آن نقش مهمی در تلطیف هوا و جلوگیری از ریزگردها و گرما دارد.

وی با اشاره به اقدام های خوب منابع طبیعی استان ایلام در خصوص نهال کاری و توجه به این مهم گفت: تولید نهال از کارهای بزرگی است که در استان ایلام در سطح خودکفایی انجام میشود و امیدواریم هرساله شاهد گسترش فرهنگ درخت کاری در جهت توسعه فضاهای سبز باشیم.

رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان ایلام نیز با اشاره به 424 هزار هکتار بیابان استان و سرانه 7هزار متر مربعی هر ایلامی از بیابان گفت: سرانه جنگل در استان 11هزار متر مربع است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرماندار دهلران و امام جمعه دره شهر برای اهتمام ویژه به گسترش فرهنگ منابع طبیعی و درختکاری مورد تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع و ابخیزداری کشور قرار گرفتند و در نشست شورای فرهنگ عمومی دهلران لوح تقدیر دریافت کردند. /م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار