کد خبر: ۵۷۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 11 March 2018

دونالد ترامپ در تجمعی انتخاباتی در پنسیلوانیا شعار خود را برای انتخابات سال ۲۰۲۰ مطرح کرد و متعهد شد که "آمریکا را عالی نگه دارد". رییس جمهور آمریکا هم‌چنین تاکید کرد که درباره تبدیل خود به رییس جمهور مادام‌العمر آمریکا شوخی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در جمع فولادسازان که در جریان کمپین "ریک ساکنی"، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات کنگره صورت گرفت، اظهار کرد، شعارش برای انتخابات آینده این است که "آمریکا را عالی نگه دارد". ترامپ افزود، درباره اینکه شعار کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ را تکرار کند و برای دور بعدی انتخابات از شعار "دوباره آمریکا را عالی بساز" استفاده کند، نظر مثبتی داشت، اما در این باره توضیح داد: نمی‌توانیم بگوییم "دوباره آمریکا را عالی بساز"، زیرا من این کار را انجام داده‌ام!

دونالد ترامپ طی اظهاراتش در این کمپین، به انتقاداتی که علیه رفتار او در مقاله وال استریت ژورنال مطرح شده بود، واکنش نشان داد و گفت، مثل رییس جمهور‌ها رفتار کردن ساده است، اما حوصله شما را سر می‌برد.

ترامپ از زمان کمپین انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶ به خاطر رفتار عامیانه و حمله به مخالفانش در سخنرانی‌ها و همچنین در توییتر، با انتقادات زیادی روبه‌رو شده است.

وی همچنین طی اظهارات خود، برای بار دوم به خاطر تاکید رسانه‌ها بر بیاناتش مبنی بر ریاست جمهوری مادام‌العمر در مراسمی خصوصی با حضور اهداکنندگان جمهوری‌خواه، به آنان تاخت. در مراسم شامی که در مارئه‌لاگو برگزار شده بود، ترامپ حزب کمونیست چین را به خاطر لغو محدودیت دوره‌ای ریاست جمهوری در این کشور تحسین کرده و گفته بود: شاید ما هم روزی به این مساله فکر کنیم.

رییس جمهور آمریکا همچنین در بیانات خود کشور‌هایی را که فروشندگان مواد مخدر را اعدام می‌کنند، تحسین کرد. این اقدام از جانب ترامپ یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که که گزارش شد، او سیاستی را برای دادن اختیار به دادستانان به منظور اعمال مجازات اعدام در پرونده‌های مواد مخدر در نظر دارد.

ترامپ در ادامه سخنانش به نقش ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا در اقدامات دولتش برای مبارزه با بحران مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ملانیا بانوی اول بی‌نظیری است و زندگی آسانی ندارد.

وی همچنین درباره مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: تنها راه برای حل مشکل مواد مخدر سختگیری است. وقتی یک فروشنده مواد مخدر را دستگیر می‌کنید باید برای زمان طولانی او را از جامعه دور نگه دارید.

رییس جمهور آمریکا ضمن تحسین اعدام فروشندگان مواد مخدر، گزارش‌های مطرح شده را درخصوص گفت‌وگوی خود با مقامات سنگاپور درباره این مساله تایید کرد.

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش طی این کمپین، به غلط ادعا کرد که ۵۲ درصد از آرای بانوان را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از آن خود کرده است.

رییس جمهور آمریکا علاوه بر مطرح کردن این ادعا تاکید کرد که این میزان از رای بانوان را در حالی به دست آورده که در آن انتخابات، رقیب یک زن بوده است.

این در حالی است که در انتخابات ۲۰۱۶، ۵۲ درصد از "زنان سفیدپوست" به ترامپ رای داده‌اند و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات این انتخابات اکثریت آرای کل بانوان (۵۴ درصد) را به دست آورد.

دونالد ترامپ در ادامه اظهاراتش درباره کاهش تهدید حمله هسته‌ای از جانب کره شمالی گفت: ما در بازی‌های المپیک زمستانی کار بزرگی انجام دادیم. مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی گفت، بدون دونالد ترامپ، المپیک یک باخت بزرگ بود. کمی سخت است که بلیت بازی‌های المپیک را بفروشید وقتی که می‌دانید قرار است با سلاح هسته‌ای به شما حمله شود، اما وقتی کره شمالی گفت که در این بازی‌ها شرکت می‌کند، همه گفتند برویم بازی‌ها را ببینیم!

ترامپ همچنین بر تصمیم خود مبنی بر پذیرش دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به منظور مذاکره درباره خلع سلاح هسته‌ای تاکید کرد و گفت، دولت پیشین نمی‌خواست یا نمی‌توانست چنین اقدامی را صورت دهد.

او خطاب به جمعیت گفت: نمایندگان کره جنوبی اعلام کردند که کیم جونگ اون علاقه دارد با ترامپ دیدار کند. اوباما می‌توانست این کار را انجام دهد، ولی به من اعتماد کنید، او این کار را نمی‌کرد. بوش یا کلینتون هم این کار را نمی‌کردند.

ترامپ در روز‌های گذشته با اعلام پذیرش دیدار با رهبر کره شمالی، جهان را شگفت‌زده کرد. او در این باره در توییتر خود نوشت: توافق با کره شمالی بسیار سازنده است و در صورتی که این توافق به دست آید، اتفاق بسیار خوبی برای جهان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار