رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:وضعیت معابر شهری ایلام برای حضورمعلولان و جانبازان مناسب نیست.
کد خبر: ۵۷۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 10 March 2018

 به گزارش تابناک ایلام، محسن ناصری اظهار داشت: براساس برآوردهای آماری در کشور ایران از هر یک هزار نفر حدود ۱۳ نفر در کشور یک نوع معلولیت دارند که این رقم در استان ایلام به دلیل مرزی بودن و جنگ هشت ساله به مراتب بیشتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: در اثر تصادفات جاده ای نیز سالانه حدود۳۰۰ هزار نفر از هموطنان مصدوم می‌شوند که ۱۰ درصد از این افراد برای همیشه معلول و کارایی خود را از دست می‌دهند.

ناصری بابیان اینکه یکی از اقدامات اساسی در جهت کمک به افراد معلول و جانباز، بالا بردن خدمات و تسهیلات محیط شهری برای آنان است افزود: برای دستیابی به محیط مناسب برای معلولان و جانبازان لازم است معابر به گونه‌ای طراحی شوند که معلول (جسمی -حرکتی )به خوبی بتوانند به نقاط مختلف شهری دسترسی پیدا کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: مناسب سازی فضاهای شهری و پیاده روها برای معلولان و جانبازان می‌تواند زمینه حضور این افراد را فراهم و بسیاری ازمشکلات این قشر را حل و از خانه نشین شدن آنان جلوگیری کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام با ابراز تاسف از عملکرد برخی از رانندگان گفت: متاسفانه بسیاری از رانندگان بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به پارک وسیله نقلیه خود درمحدوده تابلوی (محل توقف جانبازان )می‌کنند که با این کارخود ، باعث تضییع حقوق جانبازان و مانع بهره مندی آنان از امتیازات درنظرگرفته شده در هسته مرکزی شهر می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار