عضو هیات مدیره هلال احمر قم:
عضو هیات مدیره جمعیت هلال احمر قم، گفت: می توانیم با انجام کارهای نیک و پرهیز از اقدام های آسیب زا، آیین چهارشنبه آخر سال را به به نماد همدلی و اتحاد مردم ایران تبدیل و آن را به عنوان سنت حسنه ترویج کنیم.
کد خبر: ۵۷۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 08 March 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا بیان کرد: مدیریت فضای رسانه ای و اطلاع رسانی در خصوص نحو برگزاری آیین چهارشنبه آخر و اجرای برنامه های آن بر اساس عقل و منطق بسیار اهمیت دارد و رسانه ملی در این مسیر می تواند نقش موثری ایفا نماید. 

وی بیان کرد: ما می توانیم سنت های باستانی خود را با توجه به ارزش های ایرانی- اسلامی انجام دهیم و در این راه نیازمند آسیب شناسی اقدام هایی که تناسبی با این آیین ها ندارد، هستیم. 

وی ادامه داد: چهارشنبه آخر سال نماد شادی جمعی مردم است که باید به عنوان خاطره ای خوش از سالی که سپری می شود در دل تاریخ به جای بماند؛ بنابراین در این آیین علاوه بر شادی خود باید به دنبال شاد کردن دیگران باشیم و کاری کنیم که وحدت و انسجام مردم در فضایی پرنشاط تقویت شود. 

قاسمی نیا با اشاره به این که نشاط آفرینی و شادی در آموزه های اسلامی نیز از جایگاه متعالی برخوردار است، گفت: نباید با انجام برخی کارهای ناپسند که موجب آزار رساندن به خود و دیگران می شود از هدف اصلی آیین چهارشنبه آخر سال که ایجاد شادی و نشاط در جامعه است، دور شویم. 

وی بیان کرد: برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال در فضایی نشاط آفرین و امید بخش می تواند مقدمه خوبی برای استقبال از بهار طبیعت و سال جدید باشد، بنابراین شایسته نیست این جشن ملی را با تحمیل هزینه های سنگین جانی و مالی به کام خود و دیگران تلخ کنیم. 

وی ادامه داد: فرصتی که می تواند مردم را به سمت وحدت و همدلی هدایت کند نباید با انجام برخی مزاحمت ها، فضای اجتماعی جامعه را به دچار نگرانی و ترس نماید. 

این فعال فرهنگی گفت: یکی از بهترین کارهایی که می توانیم در زمان برگزاری این آیین انجام و آن را ترویج کنیم،خدمت رسانی و کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیرجامعه است، چه خوب است که سنت چهارشنبه آخر سال را در کنار ایشان برگزار و شادی های خود را با آنان تقسیم کنیم. 

وی بیان کرد: به جای صرف هزینه های سنگین برای انجام کارهایی که امنیت خود و دیگران را به خطر می اندازد، می توانیم سرمایه های خود را برای شاد کردن دل هم وطنانمان به کار گیریم. 

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ خدمت رسانی به مردم در آیین چهارشنبه آخر سال، پاسخ مناسبی به توطئه دشمنان است که می خواهند این سنت باستانی را با خشونت همراه کنند. 

قاسمی نیا تاکید کرد: ما می توانیم با اراده جمعی و استفاده از فرهنگ غنی ایرانی- اسلامی، الگوی صحیح برگزاری این جشن باستانی را به همه جهانیان علاقه مند به تاریخ کهن ایران زمین، نشان دهیم. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار