معاون قوه قضاییه:
معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: تفکر مدرن غربی زن را به بازیچه و ابزاری برای هوسرانی و تامین نیازهای ثروتمندان تبدیل کرده و شان و منزلت آنان را لگدمال کرده است.
کد خبر: ۵۷۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵ 07 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در همایش بانوان فاطمی در ایلام اظهار کرد:به برکت انقلاب اسلامی روز به روز جایگاه منزلت بانوان در جامعه ارتقا یافته و زنان توانسته اند توانایی های خود را در تصدی مسئولیت های خطیر ثابت کنند.


وی اظهار کرد: در برابر این تفکر، دین مبین اسلام با وجود تفاوت های جسمی و روحی و شخصیتی حقوق یکسانی را برای زنان در برابر مردان قرار داده و به برکت انقلاب اسلامی روز به روز جایگاه منزلت بانوان در جامعه ارتقا یافته و زنان توانسته اند توانایی های خود را در تصدی مسئولیت های خطیر ثابت کنند.


وی افزود: قداست و پاکی که در حوزه دینی مشاهده می شود از جنس پاکی های ظاهری ، پست و فرومایه نیست، بلکه از چنان جایگاه و ارزشی برخوردار است که تنها اولیای الهی می توانند به این مرحله دست یابند.


معاون قوه قضاییه تاکید کرد: دوری از رذایل دنیوی ، خودپسندی ، پلیدی ها و خودخواهی ها کلبه آمال بشریت بوده ولی هواهای نفسانی همواره آنان را از رسیدن به درجات قدسی باز داشته است.

 

 رسیدن به مقام قدسی نیازمند نزدیکی به روحیه فاطمه زهرا (س)


حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: ائمه معصومین (ع) در این میان توانسته اند چراغ راه مسلمانان و بشریت برای گام برداشتن در این مسیر باشند و در این میان حضرت فاطمه زهرا (س) همچون گوهری تابناک می درخشد و در میان سایر ائمه نیز به عنوان مادر امامان شیعه از قرب و منزلت والایی برخوردار است، به جرات می توان گفت هرکس در عالم می خواهد به مقام قدسی نائل آید، باید هرچه بیشتر خود را با روحیات و خلقیات بانوی دوعالم نزدیک کند.


وی یادآور شد: عموم مسلمانان و بویژه بانوان جامعه اسلامی باید درس ولایت مداری ، پایمردی و زندگی را از زهرای مرضیه (س) فرا بگیرند، ایشان در مقام فرزندی ، همسری و مادری نمونه والای یک انسان کامل را به نمایش گذاشته اند که در طول تاریخ همتایی برای ام ابی ها (س) وجود ندارد.


معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: فاطمه زهرا (س) اولین شهیده دفاع از ولایت بوده و با حضور در صحنه اجتماع هنگامیکه شرایط اقتضا می کرد، بزرگترین مدافع حریم اهل البیت (ع) بودند، در کنار این موضوع در آگاهی بخشی و تعلیم بانوان با تشکیل حوزه علمیه در منزل تاثیر بسزایی داشتند.

 


حجت الاسلام صادقی با اشاره با ویژگی های جسمی و شخصیتی زنان آنان را بنا بر سفارش و روایات ائمه هدی (ع) ریحانه توصیف کرد که دارای لطافت و عواطف خاص خود هستند و مردان نباید آنان را به عنوان پیشکار و خادم خود بدانند بلکه همچون گل از آنان حراست و حمایت کرده و اجازه تعدی و خشونت نسبت به آنها ندارند.


وی تاکید کرد: مردانی از ارزش و شخصیت والاتری برخوردار هستند که احترام و حرمت زنان را در داخل و خارج از منزل نگه داشته و به آزادی های آن احترام بگذارند

فعالیت پنج بانوی قاضی در محاکم دادگستری استان ایلام


رئیس کل دادگستری ایلام نیز در این همایش تاکید کرد: جایگاه و منزلت بانوان اسلامی قبل و بعد از انقلاب اسلامی با یکدیگر قابل مقایسه نیست.


محمد رزم افزود: امروز بسیاری از زنان در مسئولیت های مهمی همچون وزارت ، نمایندگی مجلس ، معاونت رئیس جمهور ، قضاوت ، استادی دانشگاه ، پزشکی و ... فعالیت می کنند که نشان دهنده حضور پررنگ آنان در عرصه های اجتماعی است.


وی یاداور شد: دادگستری استان ایلام نیز تلاش کرده در حوزه های مختلف از توانمندی بانوان بهره بگیرد و هم اکنون 115 نفر از نیروهای محاکم قضایی استان را زنان تشکیل می دهند و پنج بانو نیز در این استان در جایگاه قضاوت حضور دارند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار