واضح ومبرهن است که فرماندار سیروان با برخورداری از خط فکری مشخص ووابستگی سیاسی معین ،به جریان سیاسی پویایی منتسب است که حق گویی ،مطالبه گری و انتقاد پذیری خمیر مایه وشالوده فکری این جریان محسوب می شود . بنابراین از مرام سیاسی و فکری ایشان به دور است که به جای پاسخگویی صریح وبدون لکنت به منتقدین و رفع دغدغه طیف شناخته شده ای از جامعه ،به اهرم قهریه و طرح دعوی برای بستن دهان منتقدین آن هم فعالین یک گروه تلگرامی پناه آورند.
کد خبر: ۵۷۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹ 05 March 2018

تابناک ایلام::درست در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ودر بحبوحه راهپیمایی 22بهمن که در نزد ایرانیان به نماد  استکبار ستیزی مشهور است ،در اقدامی کم سابقه ،کارگزار نظام ،فرماندار دولت آن هم در یک فضای فرهنگی ودر مقابل دیدگان حاضرین ولنز دوربین های پرتعداد، از پای گذاشتن بر روی پرچم کشورهای آمریکا واسراییل بعنوان اصلی ترین وسر سخت ترین دشمنان نظام امتناع می ورزد.

حساسیت این کار به حدی بود که بتواند در آنی به خبر دست اول رسانه های استان وحتی شبکه های اجتماعی کشور تبدیل شود. در ابتدای کار روابط عمومی فرمانداری سیروان در عذری بدتر از گناه ،از اساس این خبر را تکذیب نمود وحتی رسانه انتشار دهنده خبر را به پیگیری قضایی تهدید نمود. انتشار فوری فیلم این اتفاق از چند زوایه بر تمامی ابهامات و شک وتردیدها خاتمه بخشید.

همان موقع در مطلبی به عرض رساندیم که اگر واقعا مشی سیاسی آقای فرماندار و تبعیت از سیره سیاسی اش اجازه رفتار با پرچم این کشورها را به وی نمی داد  ،به جای انتشار تکذیبیه خالی از حقیقت وبیان واقعیت ،مردانه وبا صداقت از موضع خود دفاع می کردند ،شاید از این طریق حداقل از گزند وصله بی صداقتی در امان می ماند.این را هم یادآورشدیم که چنانچه فرماندار مرتکب جرمی شده اند این قانون است که باید تکلیف وی را روشن کند ودراین مورد خاص خودسری مطرود است.

به هرحال این رویداد کم سابقه ،اتفاق ساده ای نبود که رسانه ها وشبکه های اجتماعی به راحتی بر آن چشم ببندد ،نتیجه هم این شد که در آنی سراسر کشور را فراگرفت و واکنش های متفاوت وعمدتا تند وتیز نسبت به این موضوع گویای  حساسیت زا بودن چنین اقدامی در کشورو حداقل برای طیف مشخصی از جامعه است.

شاید در ایام انتشار این خبر،برخی از رسانه ها بخاطر قرابت فکری ،برخی بخاطر حفظ آرامش و فضای روانی جامعه در آستانه راهپیمایی 22بهمن وبرخی نیز بخاطر رودربایستی به این موضوع ورود نکردند ،اما باید بپذیریم این اقدام جناب آقای فرماندار ممکن است به مذاق جمعی خوش آمده باشد ،اما نباید جریحه دار شدن احساسات طیف فکری و اعتقادی بخش دیگری از جامعه در قبال این اقدام را نادیده انگاشت .

اینجا بود که تعدادی از جوانان و نیروهای اعتقادی وارزشی با تشکیل کمپینی در فضای مجازی ،برخورد دولت با فرماندار ویا عذرخواهی ایشان ازاین رفتار را بعنوان یک خواسته انقلابی مطالبه نمودند.اما گویا نه تنها این کمپین فرماندار سیروان را به عذرخواهی وانداشت ،بلکه با پیگیری قضایی ایشان ،برخی از فعالان آن توسط پلیس فتا احضار و حتی با تشکیل پرونده قضایی ،پایشان در راهرو دادگاه نیز باز شد.

واضح ومبرهن است که فرماندار سیروان با برخورداری از خط فکری مشخص ووابستگی سیاسی معین  ،به جریان سیاسی پویایی منتسب است که حق گویی ،مطالبه گری و انتقاد پذیری خمیر مایه وشالوده فکری این جریان محسوب می شود . بنابراین از مرام سیاسی و فکری ایشان به دور است که به جای پاسخگویی صریح وبدون لکنت به منتقدین و رفع دغدغه طیف شناخته شده ای از جامعه ،به  اهرم قهریه و طرح دعوی برای بستن دهان منتقدین،آن هم فعالین یک گروه تلگرامی  متوسل شود.

جناب آقای فرماندار !اگر قایل به مردمسالاری و آزادی بیان هستید ،باید بپذیرید در معادلات سیاسی آن هم در یک نظام مردمسالار که خود داعیه دار آن هستید ،طیف های سیاسی حق حیات دارند ،حق اظهار نظر دارند ،حق اعتراض و حتی حق تجمع برای آنان به رسمیت شناخته شده است . شما می دانید وباید هم بدانید که در جامعه فعلی ایران در کنار اصولگرایی واصلاح طلبی ،یک طیف اعتقادی وانقلابی نیز حضور دارند که باید برای دغدغه ها و مطالبات آنان هم ارزش واحترام قایل بود ،هم باید  صدایشان را شنید و هم به مطالباتشان پاسخ داد.

آقای فرماندار ! شتر سورای دولا دولا نمی شود !مگر می شود  هم به آزادی بیان معتقد بود ،هم به فعالیت سیاسی وابراز دیدگاه ونقادی اعتقاد داشت وهمزمان هم اختناق و خفقان وبستن دهان منتقدین را دنبال کرد.همه ما معتقدیم که نقد را باید از مجاریش و با رعایت اخلاق وبا پیوست اصلاحی ارایه شود ،هرکسی که با شعار نقد ،اخلاق را زیرپا گذاشت وتوهین را چاشنی رفتارش نمود در عمل خود مرتکب بی تقوایی شده است .معتقدیم کسی حق ندارد خود سرانه وبا دور زدن قانون وبا سوء تفسیر از نظر وسخن بزرگان خود قاضی شود ،مامور اجرای حکم شود ودر مملکت گرد وخاک به راه بیاندازد!این راه هم بارها گفته ایم که این موضوع تنها مشکل لا ینحل کشور نیست !

اما به این هم اعتقاد داریم که شکایت از منتقد آخرین وبهترین راه برای فرار ازسنگینی انتقاد محسوب نمی شود . شما باشکایت از جمعی جوان که دارای افکار واعتقادات خاص خود هستند واین افکار برایشان ارزش محسوب می شود ،ضمن نادیده گرفتن بخشی از جامعه ،بجای پاسخ دادن به دغدغه این جمع و حل مساله ،صورت مساله را پاک کردید.شما به جای پاسخگویی دقیقا جای متهم وشاکی را عوض کرده اید.

باید بپذیرید در کشور ما جمعی تحت عنوان انقلابیگری مواردی را از مسئولین مطالبه می کنند ،خواه اینکه شما  این اقدام را خودسری تلقی یا در ظرف تخریب دولت جای دهید،خواه اینکه اقدامشان را خارج از مسیر قانون تشخیص داده اید ،اما حقیقت قابل انکار نیست .شما با پای نگذاشتن بر پرچم دشمن بر احساسات این جمع پای گذاشته اید . بهتر بود بجای شکایت از این جمع منتقد ومطالبه گر ،برای احترام به احساسات و خواستشان از در دیگری ورود می کردید، تعبیر بسیاری این است که در ماجرای پرش شما از روی پرچم دشمن ،جای متهم وشاکی عوض شده است .البته این اصلا عادلانه نیست.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
عجب شجاعتی داشته، احسنت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
اگر آمریکا و....بعنوان اصلی ترین وسر سخت ترین دشمنان نظام اند پس فرزندان برخی از مسئولین محترم و رده بالای نظام در آمریکا چه غلطی می کنند ؟؟؟؟؟ اگر آن خبر نگار منتقد منصف هست پس چرا این موضوع را پی گیری نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عليرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
فورا بايد عزل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
به نظر من ایشان در این زمینه بسیار عقلانی رفتار کرده است و جای هیچگونه عذرخواهی نیست.
من فکر می کنم وقتی پرچم یک کشور را آتش می زنیم، لگد می کنیم و یا هر گونه بی احترامی می کنیم، اولا مثل فحش دادن در دعواست، که پسندیده نیست. ما با دشمن مان دشمنی داریم، قبول. اما باید در میادین نبرد (نظامی، اقتصادی، سیاسی و...) پاسخش را بدهیم، با فحاشی که کاری درست نمی شود.
بعلاوه، وقتی ما پرچه یک کشور را لگد می کنیم، آنها را ه م وادار می کنیم که پرچم ما را لگد کنند. وسط پرچم ما مزین به نام «الله» است. دور تا دور آن «الله اکبر» نوشته شده است، کدام مسلمان می پذیرد که این نام جلاله لگد مال شود؟؟؟؟؟؟؟

بنابراین نمی شود فرمانداری را که درست فکر می کند، وادار کرد از کسانی که هنوز نمی توانند درست ببینند و فکر کنند، عذر خواهی کند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
جناب تابناک عزیز شما که از شکایت فرماندار بخاطر انتقاد ناراحت می شوید باید چندین بار از قفل بستن بر دهان موافقین عمل فرماندار ناراحت شوید.اگر راست می گوئید همین عمل فرماندار را به رای مردم بگذارید..دیگر کافیست چقدر می خواهید نظرات خود را بر مردم تحمیل کنید؟ پرچم امریکا متعلق به مردم آنجاست نه دولت آن ...این دولتها می آیند و می روند ولی پرچم باقی می ماند...ما باید عمل خود را اصلاح کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
اگر ما خودمون رو جای مردم آمریکا بگذایم و یه لحظه به واکنش در قبال بی احترامی به پرچم در کشور دیگه ای توجه کنیم متوجه میشیم که پرچم هر کشور نماد افخار و هویت مردم هر کشور است و بی احترامی به اون به هیچ وجه صحیح و عقلانی نیست و جای توجیه ندارد.
احساس را کنار بگذارید و کمی عقلانی بیندیشید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار