پایین بودن کیفیت نان در استان ایلام باعث شده است مسئولان به فکر بالا بردن کیفیت نان در استان باشند
کد خبر: ۵۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 04 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،طی سالهای گذشته یک مشکل اساسی همواره در کل استان ایلام وجود داشته و آن هم بحث پایین بودن کیفیت نان در استان ایلام است در این بین هر چند مسئولان بارها برای رفع این مشکل وعده داده اند ولی هنوز مردم از کیفیت نان در استان به دلایل مختلف رضایت ندارند.

این در حالی است که کیفیت گندم تولید شده در استان ایلام دارای کیفیت مطلوب است و حتی از سایر استانهای برای خرید گندم به استان سفر می کنند.

یکی از مشکلات حوزه نان در استان ایلام بحث نبود سبوس در نانهای نانوایی سطح استان است که مسئولان برای ارتقای کیفیت نان در سطح استان درصدد این هستند میزان سبوس در نانها افزایش دهند.

در همین ارتباط راضی ناصری فر معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مباحث در استان ایلام بالا بردن امنیت غذایی است چراکه این استان جزو هفت استانی است که در زمینه امنیت غذایی دارای مشکلاتی است.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اهمیت نان در زنجیره غذایی خانوارها نیاز است، روند بهبود کیفیت نان گام به گام دنبال شود.

وی بیان داشت: کیفیت نان سبوس دار در استان ایلام یکی از مهمترین برنامه های ما در این ارتباط است که هم اکنون مقدمات کار فراهم شده است.

این مسئول اظهار داشت: میزان سبوس در بالا بردن کیفیت نان در استان ایلام بسیار تاثیر گذار است و در رفع مشکلات کم خونی نیز مفید است.

ناصری فر عنوان کرد: این طرح در سطح نانوایی استان ایلام در آینده ای نزدیک اجرایی می شود تا بخشی از مشکلات در زمینه کیفت نان در استان رفع شود.

وقتی سبوس از نان گرفته شود از قابلیت های تغذیه ای نان کاسته می شود و باتوجه به نحوه ی فعالیت مردم استان که با کارهای فیزیکی زیادی درگیر هستند نیاز به صرف انرژی بیشتری دارند که باتوجه به نیاز بدن به فیبر بهتر است که از نان سبوس دار استفاده شود و لازم که این نانوایی ها در سطح استان راه اندازی شده و اطلاع رسانی لازم جهت آموزش مردم ارائه شود.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار