گزارش اختصاصی تابناک ایلام؛
مشاهدات خبرنگار ما از محل این تحصن حاکیست ؛تعداد قابل توجهی کارگر که به گفته حاضرین ،تعداد آنها از 400نفر نیز فراتر می رود ،در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات 5ساله اشان و همچنین نگاه متفاوت مدیرعامل این شرکت که به گفته کارگران ،از سروروی این نگاه ،تبعیض ودوگانگی می بارد ،عاملی شده تا کارگران بخش های مختلف این شرکت در اعتراض به تضییع عملی حقوقشان از سوی هر فرد ،چه شرکتهای پیمانکاری وچه مدیرعامل این پالایشگاه ،از حضور درمحل کارشان امتناع تا به این شیوه صنفی، اعتراضشان رابه گوش مسئولین برسانندبه این امید که راهگشا شود.
کد خبر: ۵۷۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 25 February 2018

" ایلام استان زر خیزییست ""مردم  ایلام بر روی دریایی از نفت وگاز نشسته اند" " استان ایلام توسعه نیافته ومحروم است"این ها جملاتیست که بارها وبارها در محاورات مردم وخصوصا مسئولین به گوش تان خورده است . استانی که حقا بر روی دریایی از نفت وگاز  نشسته ،خاک وطبیعت آن زر خیز است ،اما مردم آن کماکان در میان  انبوهی از محرومیت دست وپا می زنند .

به گزارش تابناک ایلام ؛نفت وگازش به نام مردم ایلام  ،دود سروصدا وتخریب محیط زیست برای ایلام  ،کارگری و مشاغل پست ،سهم جوانان تحصیل کرده اش ، اما منافع توسعه ای ، مزایای شغلی و حقوق های نامتعارف سهم از ما بهترانیست که حتی هزینه پرواز مدیران پروازی صنعت نفت وگاز ،باید  از جیب این مردم همیشه  محروم پرداخت شود.از سویی مدیران ارشد استان ونمایندگانش فقط نظاره گرند و مهر سکوت بر لبانشانشان زده اند!

راستی چه شده که محورهای توسعه این استان؛ یعنی شرکتهای حفاری ، استخراج واستحصال نفت وگاز  ودو شرکت  بهره برداری فعال  این حوزه  ،یعنی پتروشیمی وگاز ایلام همواره منشاء و مولد اعتراضات کارگری بوده و هستند ؟ چرا باید  هراز چند گاهی تجمع وتحصن کارگران این سه محور توسعه استان را به نظاره بنشینیم ؟ واقعا مقصر کیست ؟ شیوه مدیریت ! ضعف مدیریت ، فقدان تدبیریا تضییع تعمدی حقوق کارگران ویا توقع وانتظارات بالای  آنان!؟

هنوز برای برون رفت از  مشکل  تحصن جمعی از کارگران پتروشیمی ایلام چاره اندیشی نشده بود که صبح امروز تحصن بیش از 400کارگر پالایشگاه گاز ایلام خبر ساز شد.خبر تحصن کارگران پالایشگاه گاز ایلام موضوع ساده وکم اهمیتی نبود که تا رسانه ای همچون تابناک ایلام به راحتی از کنار آن عبور کند .

از اینروخبرنگار وعکاس تابناک ایلام در محل تجمع  کارگران حضور یافتند تا ازنزدیک در جریان این تحصن قرار گرفته وبا قرار دادن  تصویر این تجمع بزرگ در قاب دوربین و شنیدن مطالبات این جمع تلاشگر صنعت نفت وگاز استان ،ابزاری شده تا صدای اعتراض آنان را به گوش مسئولین مرتبط رسانیده والبته پاسخ مسوولین را نیز جویا شود. 

مشاهدات خبرنگار ما از محل این  تحصن حاکیست ؛تعداد قابل توجهی کارگر که به گفته حاضرین ،تعداد آنها از 400نفر نیز فراتر می رود ،در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات 5ساله اشان  و همچنین نگاه متفاوت مدیرعامل این شرکت که به گفته  کارگران ،از سروروی این نگاه ،تبعیض ودوگانگی می بارد ،عاملی شده تا کارگران بخش های مختلف این شرکت در اعتراض به تضییع عملی حقوقشان از سوی هر فرد ،چه شرکتهای پیمانکاری وچه مدیرعامل این پالایشگاه ،از حضور درمحل کارشان امتناع تا به این شیوه صنفی، اعتراضشان رابه گوش مسئولین برسانندبه این امید که راهگشا شود.

کارگران : مدیرعامل فقط مدیر کارگران رسمی است

با پیگیری های  میدانی خبرنگار ما ،معاون مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان نیز دراین تجمع حاضر و از نزدیک به خواسته کارگران معترض که عمده آن بر عدم پرداخت سنوات پنج ساله اشان وهمچنین رفتاروبرخورد  دوگانه ومتفاوت  مدیران این شرکت با کارگران متمرکز شده بود گوش فرا دادند .

نماینده کارگران در پاسخ به درخواست آقای معاون مبنی بر پیگیری این  مطالبات از مجاری قانونی گفت : مدیران این شرکت اصلا به حرف کارگران قراردادی گوش نمی کنند . آقای مدیرعامل عنوان داشته اند که من  فقط مدیرعامل کارگران رسمی هستم.

این کارگر معترض ادامه داد: اداره کار هم پشتیبان کارفرما ست و هیچ گام عملی در خصوص حل مشکل کارگران این پالایشگاه بر نداشته اند.

همانطور که معاون مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی در گفتگو با کارگران معترض عنوان داشت ،تضییع حق این کارگران ،موضوع قابل انکاری نیست که بتوان براحتی از کنار آن گذشت . مدیران پالایشگاه گاز ایلام هم بهتراست به جای استفاده از ادبیات حساسیت برانگیز و غیر  مرسوم " من مدیرعامل نیروهای رسمی هستم" ضمن احترام به  شان وجایگاه کارگران این پالایشگاه وشنیدن صدای آنان ،به صورت عملی وعینی در مسیر رفع مشکلات آنان گام برداشته و مسیر  احقاق  حقوق این جمع را به هرنحو ممکن هموار نماید.

بدون شک  تجمع امروز این حجم از کارگران که چرخ  قسمت های مختلف پالایشگاه بر سر پنجه انگشتان آنان  می چرخد ،بر بهره وری آن تاثیر منفی گذاشته وتداوم این روند که از  بی توجهی مدیران پالایشگاه به این کارگران و نشنیدن خواسته ها ومطالباتشان نشات گرفته است،ضمن تحمیل ضرروزیان به این صنعت ،تبعات امنیتی و اجتماعی خطرناکی را بدنبال خواهد داشت که مسئولیت مستقیم آن متوجه مدیران این پالایشگاه خواهد بود.

بنابراین عقل ومنطق حکم می کند با گوش فرا دادن به صدای آنان ،حذف تبعیض های مورد ادعا ،تغییر نگاه به این قشر زحمتکش وتلاشگر ،تسهیل در پرداخت مطالبات سنواتی آنان ،از شکلگیری چنین تجمعاتی در محیط های کارگری وصنعتی که می تواند آبستن حوادث واتفاقات  غیر قابل کنترلی باشد پیشگیری به عمل آید.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
جو نده چون تمام مدیران پالایشگاه ایلامی هستند و اتفاقا مشکل همینه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار