مدیرعامل برق منطقه ای غرب کشور گفت: 220 میلیارد تومان پروژه فعال در استان در دست اقدام است که بهره برداری از آنها نقش مهمی در تامین برق استان ایلام، خوزستان و همچنین صادرات برق به کشور عراق دارد.
کد خبر: ۵۷۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 25 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛علی چهل امیرانی با تاکید بر اینکه نیروگاه 500 مگاواتی دهلران جزو اولویت های شرکت برق منطقه ای برای احداث و بهره برداری است، افزود: با بهره برداری از خط مهران - دهلران که اکنون در حال انجام است و خط سیمره - دهلران که تا یک سال دیگر افتتاح می شود، تحول بزرگی در تامین برق منطقه، ایجاد اشتغال و تامین برق کشاورزی و صنعتی به وجود می آید.

وی به تشریح سایر پروژه های شرکت برق منطقه ای در آبدانان، مورموری، ایوان، ایلام، مهران و دهلران پرداخت و ابراز امیدواری کرد که پست برق به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه ای استان با افتتاح پروژه های در دست اقدام بیش از ظرفیت مورد نیاز تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام نیز در این نشست بر توسعه خطوط انتقال، تقویت خطوط ارتباطی ناحیه جنوب به نیروگاه سیمره و تقویت پروژه های در دست اقدام دهلران و حوزه های نفتی مهران تاکید کرد.

ایوب درویشی اظهار کرد: برق به عنوان یکی از زیرساخت های پایه توسعه از نیازهای مهم طرح های صنعتی بزرگ در دست اقدام است که باید شرکت برق منطقه ای با برنامه های مناسبی برای رفع محرومیت آن در این منطقه یک اقدام اساسی انجام دهد.

وی ادامه داد: اکنون هلدینگ امید برای احداث نیروگاه 500 مگاواتی اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری کرده که در صورت همکاری برق منطقه ای این طرح در استان اجرا می شود.

گفتنی است که در این نشست اعضای به بحث و برسی پیرامون طرح های توسعه ای برق منطقه ای در استان پرداختند.

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار