معاون امور توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام با اشاره به فعالیت 14 مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان مدت بهزیستی این استان گفت:امسال یک هزار و 765 نفر برای بهبود و ترک اعتیاد به مواد مخدر به این مراکز مراجعه کرده اند.
کد خبر: ۵۷۰۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 25 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛فرمان عزیزنیا اظهار کرد: درمان مراجعان در این مراکز بصورت غیر دارویی و زیر نظر پزشک انجام و حداقل مدت درمان 21 روز خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت چهار تیم امداد رسان سیار ترک اعتیاد در استان گفت: تا پایان امسال تعداد مراکز اقامتی ترک اعتیاد استان به 16مرکز افزایش خواهد یافت.

وی به برنامه اشتغال و توانمندسازی بهزیستی برای بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: حمایت و صیانت اجتماعی از بهبود یافتگان و خانواده های آنها از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به واجدان دارای شرایط و فراهم کردم کسب و کار از طریق طرح کارفرمایی برای بهبود یافتگان و همسران آنها در دستور کار بهزیستی قرار دارد.

عزیزنیا با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به بهبود یافتگان از اعتیاد در این استان گفت: یکی از اولویت های این حوزه در دفتر اعتیاد در کنار پیشگیری اولیه مساله اشتغال و بازتوانی معتادان پس از طی دوره درمانی است.

وی با بیان اینکه اشتغال ارتباط مثبت و نزدیکی با موفقیت در درمان دارد بیان کرد: چناچه در فرایند درمان بیماران به اشتغال توجه نشود بطور معمول درمان اعتیاد با شکست مواجه خواهد شد.

معاون توسعه فرهنگی و پیشگیری اداره کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: به همین منظور و بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته در 9ماهه امسال پرداخت تسهیلات اشتغال به 73 معتاد بهبود یافته که آموزش شغلی کسب کرده اند انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در این راستا به این بهبود یافتگان که دارای مهارت شغلی بوده 9میلیارد و 490 میلیون ریال تسهیلات اشتغال پرداخت شده است.

عزیزنیا اضافه کرد: بهزیستی در کنار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بهبود یافتگان آموزش مهارت های زندگی به این افراد را در دستور کار قرار داشته که در این زمینه این افراد مهارت های خودآگاهی، ارتباط موثر، کنترل استرس، خلاقیت و مهارت کسب و کار را کسب می کنند.

وی همچنین به طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد (توانمندسازی افراد محلات برای مقابله با اعتیاد) در محله های شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 78 هزار نفر از مردم استان زیر پوشش آموزش های این طرح قرار گرفته اند.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار