مدیر میراث فرهنگی شهرستان دره شهر گفت: 545 اثر تاریخی و طبیعی شهرستان دره شهر در انتظار گردشگران نوروزی است.
کد خبر: ۵۶۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳ 21 February 2018

به گزرش تابناک ایلام ؛ مجتبی فرهادی اظهار داشت: شهرستان دره شهر دارای 545 اثر تاریخی و طبیعی است که 140 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.


وی ادامه داد: میراث فرهنگی شهرستان برای ایام نوروز 97، برنامه های مختلفی را به منظور پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی تدوین کرده چراکه این منطقه یکی از پربازدیدترین مناطق گردشگری استان ایلام است.


مدیر میراث فرهنگی دره شهر با اشاره به اینکه بیش از 20 خانه بوم گردی و 50 اقامتگاه مختلف برای نوروز 97 در شهرستان برای اسکان مسافران و گردشگران اندیشیده شده است، گفت: از ظرفیت دستگاه های اجرایی دیگر مثل آموزش و پرورش برای اسکان مسافران و گردشگران نیز استفاده می شود.


فرهادی اضافه کرد: در محل آثار تاریخی و طبیعی شهرستان، میراث فرهنگی نسبت به اجرای برنامه های بومی همراه با موسیقی محلی اقدام خواهد کرد، همچینن در چند منطقه سیاه چادر به منظور استفاده گردشگران و مسافران برپا می شود.


وی تصریح کرد: آثار تاریخی و طبیعی شهرستان دره شهر شامل شهر تاریخی سیمره، پل تاریخی گاومیشان، تنگه بهرام چوبین، امامزاده باباسیف الدین، دژ شیخ مکان و ... است که هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور به خصوص در ایام نوروز است.


فرهادی اضافه کرد: تنها موزه باستان شناسی استان ایلام در شهرستان دره شهر قرار دارد که این موزه نیز طی ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران است.


مدیر میراث فرهنگی دره شهر با اشاره به اینکه از تمامی ظرفیت های شهرستان برای پذیرایی و اسکان مسافران و گردشگران در نوروز 97 استفاده می شود، گفت: سال گذشته این شهرستان رتبه اول در بحث جذب گردشگر را کسب کرده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار