استاندار ایلام گفت با اشاره به مرز گسترده ایلام به کشور عراق یکی از اصلی ترین پیش نیازهای توسعه نقاط مرزی را بهبود زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی عنوان کرد.
کد خبر: ۵۶۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ 21 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با عضو هیات مدیره شرکت پست ایران با اشاره به مرز گسترده ایلام به کشور عراق یکی از اصلی ترین پیش نیازهای توسعه نقاط مرزی را بهبود زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی عنوان کرد.


وی افزود: راهپیمایی اریعین از مرز بین المللی مهران باعث افزایش قابل توجه حجم سفرها از استان ایلام شده و تنها در ایام اربعین حدود چهار میلیون نفر از این مرز تردد می کنند، درحالیکه از نظر زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی به اندازه این مقدار تردد ظرفیت سازی نشده است.


استاندار ایلام تاکید کرد: نقاط کوری متعددی در شهر ایلام و همچنین مسیرهای منتهی به مرز مهران وجود دارد که نارضایتی هایی را از سوی مردم به دنبال داشته که می طلبد مسئولان نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.


سلیمانی دشتکی ادامه داد: ضریب نفوذ تلفن ثابت در ایلام 26،2 درصد است درحالیکه این مقدار در کشور بطور میانگین 30 درصد بوده و زیبنده این استان با دارا بودن ظرفیت های سرشار در حوزه های نفت و گاز و آب و خاک نیست.


وی اضافه کرد: پهنای باند و سرعت اینترنت نیز در ایلام نیز با وضعیت مطلوب بسیار بسیاری دارد و امیدواریم مسئولان وزارت ارتباط و فناوری ارتباطات تمهیدات لازم را برای بهبود شاخص های این حوزه انجام دهند.


استاندار ایلام اظهار کرد: حجم تردد از مرز بین المللی مهران در ایام اربعین بسیار زیاد شده و زیرساخت های این نقطه مرزی جوابگوی این مقدار جمعیت نیست و باید هرچه زودتر شاهد بازگشایی مرز چیلات به عنوان مرز کمکی باشیم.


سلیمانی دشتکی گفت: طی چند ماه اخیر به همراه معاونان استانداری بازدیدهای متعددی از مرز چیلات داشته و 30 میلیارد ریال نیز برای تکمیل شبکه فیبر نوری این مرز اختصاص یافته ولی مسئولان باید سرعت اجرای پروژه ها برای تکمیل زیرساخت های این مرز را دوچندان کنند.


عضو هیات مدیره شرکت پست نیز در این دیدار اظهار کرد: نگاه و شاخص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در اجرای برنامه های مورد نظر با هدف اشتغالزایی است تا بتوانیم از ظرفیت های این حوزه به منظور رونق فضای کسب و کار بهره بگیریم.


علیرضا زرگوش افزود: 2 پروژه سیماک و جی نف را در دستور کار داریم که طرح سیماک با هدف آنلاین کردن استعلامات و بودن مراجعه حضور مشتریان انجام و در پروژه جی نف نیز تاکنون در 6 استان و 76 شهر انجام گرفته و از طریق این برنامه ایجاد ارتباط بین داده های متنی و مکانی نشانی های معتبر، دوباره کاری ها و خطاهای مرتبط با نشانی های جعلی و باطل حذف و یا کاهش می یابد و 28 دستگاه اجرایی می توانند از خدمات ارائه شده بهره مند شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار