استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت : یکی از مشکلات کنونی این مجموعه بحث پرداخت مالیات است که باید مدیران شرکت پتروشیمی اسناد مربوط به این حوزه را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند تا پس از بررسی راهکار مورد توافق طرفین اتخاذ شود.
کد خبر: ۵۶۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۶ 20 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با مدیران مجموعه پتروشیمی ایلام اظهار کرد: بانک های سراسر کشور هم اکنون به شکل آنلاین فعالیت کرده و تمامی مراحل در شعب اقصی نقاط کشور قابل انجام است و بیان این موضوع که نمی توان در بانک های استان فرآیندهای بانکی را انجام داد، پذیرفتنی نیست.


وی افزود: با توجه به حجم بسیار زیاد گردش مالی در مجموعه پتروشیمی ایلام در صورتی که از ظرفیت بانک های استان استفاده شود، قدرت پرداخت تسهیلات در این بانک ها برای رونق هرچه بیشتر فضای کسب و کار بیشتر شده و می توان از این محل پروژه های جدیدی را تعریف و راه اندازی کرد.


استاندار ایلام همچنین بر حل مشکلات کارگران این شرکت تاکید کرد و یادآور شد: باید با هماهنگی اداره کار استان شرایطی را ایجاد کنیم که پس از بهره برداری پروژه ها و فازهای مختلف بتوان از تجربه و توان نیروهای شاغل در سایر پروژه های حوزه نفت و گاز استان همچون طرح های توسعه میادین آذر و چنگوله استفاده کرد.


سلیمانی دشتکی گفت: یکی از مشکلات کنونی این مجموعه بحث پرداخت مالیات است که باید مدیران شرکت پتروشیمی اسناد مربوط به این حوزه را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند تا پس از بررسی راهکار مورد توافق طرفین اتخاذ شود.


وی ادامه داد: با بهره برداری از فاز دوم این شرکت نیاز به آب بیشتر خواهد شد و در همین راستا مذاکراتی با وزارت نیرو به منظور تامین آن از طریق لوله 10 کیلومتری از سد گلال در جریان است و امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

 پتروشیمی ایلام با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می کند


مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: استخدام نیرو در این مجموعه همواره برای مدیران این شرکت حواشی ایجاد کرده است، درحالیکه امکان جذب استخدام جدید با توجه به تکمیل شدن ظرفیت وجود ندارد.


فرهاد دانشی اضافه کرد: تحریم های گستره سالیان گذشته هزینه های سنگینی را بر این مجموعه تحمیل کرد و باعث شد فرآیند افتتاح مراحل مختلف با تاخیر مواجه شود ولی در سایه تلاش های صورت گرفته و بکارگیری توان داخلی هم اکنون تجهیزات مورد نیاز خریداری و تامین شده است.


وی یادآور شد: این مجموعه هم اکنون با ظرفیت کمتر از 50 درصد فعالیت می کند و همین مساله باعث می شود ارزش اقتصادی پروژه ها و میزان سرمایه گذاری صورت گرفته توجیه پذیر نباشد و امیدواریم با تامین خوراک مورد نیاز بیش از پیش استان و کشور از مزایای اجرای این پروژه بزرگ بهره مند شود.

ارزش افزوده محصولات پتروشیمی ایلام 800 میلیارد ریال است

مدیرعامل پتروشیمی ایلام تاکید کرد: میزان ارزش افزوده محصولات تولیدی این شرکت بالغ بر 800 میلیارد ریال است و باید شرایطی فراهم شود که این منبع دوباره به استان و مجموعه برگشت داده شود تا بتوان از این محل پروژه ها را تکمیل و شاهد سودآوری مجتمع پتروشیمی ایلام باشیم.

دانشی گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد باید آب ، برق و گاز مجموعه های بزرگ صنعتی تا مجاورت این مراکز انتقال داده شود تا بتوان نیازهای پیشرو را مرتفع کرد ولی این مجموعه هم اکنون در تامین نیازهای خود با مشکلاتی روبروست.

وی افزود: هم اکنون نیاز آبی مجتمع پتروشیمی ایلام به میزان 90 لیتر در ثانیه از محل سد چم گردلان تامین می شود درحالیکه با افتتاح فاز دوم به حداقل 200 لیتر در ثانیه آب نیاز داریم و امیدواریم هرچه سریعتر سد گلال که با هدف تامین آب بخش صنعت استان در مراحل ساخت است، به بهره برداری برسد تا از این محل کمبودی نداشته باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام خواستار پرداخت مطالبات از سوی شرکت برق استان شد و گفت: حدود 30 میلیارد ریال از مجموعه برق استان طلب داریم که تاکنون پرداخت نشده درحالیکه این شرکت برق فصل تابستان شهر ایلام را نیز تامین کرده است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار