معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از مرمت موزه تاریخی کشاورزی استان ایلام خبر داد .
کد خبر: ۵۶۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 19 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام، رویا ارجمندی اظهار داشت: به منظور آمادگی و استقبال از مسافران نوروزی موزه تاریخ کشاورزی (کاخ فلاحتی) استان مرمت می‌شود.

وی ادامه داد: از جمله عملیات مرمتی که برای این موزه اجرا خواهد شد شامل رنگ آمیزی سالن‌های نمایش، رنگ آمیزی ستون‌ها و تعمیرحوض داخل حیاط موزه ساماندهی و زیبا سازی فضای سبز است.

او افزود: بنای کاخ فلاحتی در اوایل پهلوی ودر زمان رضاخان ساخته شده است ، کاخ کشاورزی در مساحتی حدود 4000 متر مربع و زیربنای 305 مترمربع با پلانی کاملا ساده که با وجود سادگی پلان تزیینات بیرونی کاخ از جمله سرستونها و اطراف پنجره ها و بالای آنها به طرز بسیار زیبایی اجرا شده است.

ارجمندی تصریح کرد :  این بنای تاریخی به دلیل ویژگیهای خاص معماری در تاریخ 1/6/1375 به شماره 1750 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در دور سفر چهارم ریاست جمهوری گشایش و به بهره‌برداری رسیده است .

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری  استان ایلام ادامه داد : این موزه شامل سه فضای نمایشی و کتابخانه است. در فضاهای نمایشی علاوه بر ابزارآلات کشاورزی در دوره های مختلف ، مراحل کاشت ، داشت و برداشت را به نمایش گذاشته است.

ارجمندی گفت : استان ایلام دارای سه موزه با عناوین موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی، موزه تاریخ کشاورزی واقع در کاخ فلاحتی و موزه باستان شناسی واقع در شهرستان دره‌شهر است، که همه روزه بخصوص ایام نوروز شاهد و پذیرای خیل عظیمی ازگردشگران و  مسافران نوروزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار