به دنبال بارش های چند روز اخیر ، مدیرکل هواشناسی ایلام با ذکر ثبت 135 میلی متر بارندگی در شهرستان بدره به عنوان بیشترین بارش جند روز اخیر این استان گفت: با روال کنونی ، کمبود بارندگی سال ابی جاری به نسبت متوسط بارش سالانه درحال جبران است .
کد خبر: ۵۶۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰ 18 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف شیخ الملوکی اظهار کرد: از بامداد پنجشنبه تاکنون بیشترین بارش در شهر بدره با 135 میلی متر و ارکواز 123 میلی متر رخ داده و کمترین بارش نیز 16 میلی متر در شهرستان دهلران بوده است.


وی مقدار ریزش ها در شهرستان ایلام را نیز 90 میلی متر از بامداد پنجشنبه هفته گذشته تاکنون عنوان کرد و گفت: متوسط بارش های نقطه ای در همه مناطق گرمسیر و سردسیر استان ایلام دراین چند روز نیز 90 میلی متر است که این رقم با توجه به جریان داشتن فعالیت سیستم بارشی در اسمان استان ایلام ، افزایش می یابد.


وی افزود: امسال در فصل پاییز و ماه های دی و بهمن کاهش بارندگی در استان ایلام محسوس بود که ریزش های چند روز اخیر تا حدی این کاستی را جبران کرد و در صورت تداوم بارش نزولات جوی این فاصله کمتر نیز می شود.


شیخ الملوکی یادآور شد: با احتساب بارش های چند روز اخیر ، فاصله کمبود ریزش های جوی امسال با میانگین بلند مدت استان 34 درصد و در مقایسه با ریزش های سال گذشته 16 درصد کاهش یافته است.


به گزارش ایرنا، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 199 میلی متر متوسط بارندگی در استان ایلام ثبت شده است.
گفته می شود که طبق بررسی نقشه ها و الگوهای هواشناسی استان ایلام میزان بارش های جوی در ماه های اسفند و فروردین مطلوب و موثر خواهد بود./م

ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار