استاندار خراسان شمالی با تاکید بر ضرورت نقد سازنده در رسانه ها، لزوم رعایت انصاف و اعتمادسازی آن ها را گوشزد کرد و گفت: رسانه ها با بیان مشکلات بدون جانبداری و ایجاد فرصت اظهارنظرهای مختلف می توانند پشتیبان و بازوی توانمند مسئولان باشند.
کد خبر: ۵۶۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 16 February 2018

به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدرضا صالحی پنجشنبه شب در جشن سالروز تاسیس روزنامه اتفاقیه تصریح کرد: روز معارفه ام اعلام کردم از هیچ رسانه ای شکایت نخواهیم کرد و افتخار می کنیم که در 19 ماه گذشته هیچ شکایتی از رسانه ها در استان نداشته ایم.
وی با افزودن این که رسانه ها باید انصاف و اعتمادسازی داشته باشند، اضافه کرد: نقد سازنده و پیش بینی بحران های احتمالی به خصوص اقتصادی، از وظایف رسانه هاست.
استاندار با اشاره به مواردی از فریب مردم در تبلیغات موسسات مالی و حوزه اشتغال، از رسانه ها خواست با درک حساسیت ها، از بروز کلاهبرداری احتمالی سودجویان و متخلفان جلوگیری کنند. 
صالحی بر افزایش سعه صدر و ظرفیت پذیرش نقد تاکید کرد و از خبرنگاران رسانه ها هم خواست، با دقت نظر در تنظیم اخبار، از انتشار مطالب و تیترهای منفی اشتباه که زمینه ناامیدی مردم را فراهم می کند، جلوگیری کنند.
مقام عالی دولت در استان با بیان این که هر گزارشی که به مردم دادیم، مو به مو راست بود، افزود: اگرچه ممکن است همه گزارش ها را نتوانیم ارائه بدهیم و به عبارتی، جز راست نباید گفت و هر راست هم نشاید گفت.
وی خاطرنشان کرد: حتی بروز اشتباه آماری در اعلام طرح های افتتاحی دهه فجر را به محض اطلاع از موضوع، اصلاح کردیم. 
وی با تشبیه رسانه به آینه، و تاکید بر این که آینه شکستن خطاست، به پیشینه روزنامه نگاری خود نیز اشاره و تصریح کرد: همان طور که آزادی در جمهوری اسلامی نهادینه شده است، آزادی پس از بیان هم باید نهادینه شود.
صالحی که ابتدای سخنان خود عصر کنونی را عصر ارتباطات و دهکده کوچک جهانی نامید، گفت: حتی با وجود توسعه فضای مجازی، به دلیل پیچیدگی های جوامع کنونی، افزایش جمعیت، ویژگی های خاص جوامع صنعتی و دگرگونی فرهنگی جوامع، نیاز به رسانه ها بیش از پیش احساس می شود.
صالحی ازجمله ویژگی ها و وظایف رسانه ها را ابداع ایده های جدید، ارتقای سطح دانش و اگاهی جامعه و فراهم کردن زمینه تفکر در مخاطبان برشمرد و بر توسعه کمی و کیفی رسانه های استان تاکید کرد.
استاندار درباره توزیع آگهی های دولتی هم تصریح کرد: مدیران بدانند ارائه مستقیم آگهی های دولتی به نشریات خلاف است و با متخلفان برخورد می شود، چون آگهی های دولتی باید از مسیر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و بر اساس عدالت و نه تساوی، توزیع شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم با اشاره به تاکیدهای مکرر استاندار خطاب به مدیران برای شکایت نکردن از رسانه ها، رویکرد مهندس صالحی در قبال رسانه ها را ستود و آن را بزرگوارانه توصیف کرد.
حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که جامعه با کتمان واقعیت ها به توسعه پایدار نخواهد رسید، رسانه ها را به آینه تشبیه کرد که باید به دور از مچ گیری، با حفظ آرامش و منطبق بر عقلانیت و مستندات، واقعیت ها را بگوید. 
وی از رسانه ها خواست از سیاه نمایی بپرهیزند و تاکید کرد: رسانه می تواند مصلح اجتماعی باشد و با انعکاس واقعیت، نگرانی ها را به امید تبدیل کند.
در پایان این مراسم از دست اندرکاران روزنامه اتفاقیه، هم چنین شماری از شخصیت ها و چهره های شاخص اجتماعی و فرهنگی و برخی فعالان اقتصادی استان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار