نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مردم با حضور پر شور خود در راهپیمایی 22 بهمن جهان را در بهت و حیرت فرو بردند. اکنون نوبت مسؤولان است که با مطالبات به حق مردم پاسخ مناسب بدهند.
کد خبر: ۵۶۶۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 16 February 2018

به گزارش تابناک ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: کسانی که به امام و انقلاب و ملت خیانت کردند و از قطار انقلاب پیاده شدند باید محاکمه و مجازات شوند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اظهارات تامل برانگیز رئیس جمهور در راهپیمایی 22 بهمن در تضاد با راه امام و آرمان‌های شهیدان بود و شکوه و عظمت حضور پرشور و حماسی مردم را با حرف‌های دشمن شادکن زیر سؤوال برد.

لطفی تصریح کرد: این نوع اظهارات دلیل روشنی است که شناخت درستی از افکار و اندیشیه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی ندارند و با زیر سؤوال بردن مبانی فکری و انقلابی امام سعی در تخریب خط امام دارند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: مگر امام نفرمودند من امروز بعد از 10 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچون گذشته اعتراف می‌کنم که بعضی از تصمیمات اول انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهم کشور به گروهی که عقیده خالص و واقعی به اسلام ناب محمدی (ص) نداشته‌اند اشتباه بزرگی بوده است که تلخی آثار آن به راحتی از میان نمی‌رود.

وی ادامه داد: اگر چه آن موقع هم من شاخصا مایل به روی کار آمدن آنان نبودم ولی با صلاحدید و تائید دوستان قبول کردم و اکنون هم سخت معتقدم که آنان به چیزی کمتر از انحراف از تمامی اصول انقلاب و حرکت به سمت آمریکای جنایتکار قناعت نمی‌کنند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: امروز هیچ تاسف نمی‌خورم که آنان در کنار ما نیستند چرا که از اول هم نبودند، انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد. با کمال تاسف اکنون نیز برخی نه راه امام و نه انقلاب را نشناخته‌اند.

لطفی تصریح کرد: رئیس جمهور باید از تاریخ گذشته انقلاب درس بگیرد و طرح پیشنهاد رفراندوم در گذشته با ناکامی مواجه شده است.

خطیب جمعه ایلام گفت: امام بزرگوار فرمودند ملت ما هیچگاه به بن‌بست نرسیدده و نخواهد رسید و به جای طرح رفراندوم به گذشته خود اعتراف کنند، بردن نام کلمه رفراندوم و آشتی ملی توسط مخالفین نظام ولایی به خاطر این است که سران خائن فتنه 88 را تطهیر کنند و به مدار انقلاب باز گردانند.

وی ادامه داد: این در حالی است که جهان شاهد بزرگ‌ترین و حماسی‌ترین و تماشایی‌ترین حضور ملت بزرگ ایران در جشن 40 سالگی انقلاب بود و سخنران این مراسم کام مردم را تلخ و جبهه دشمنان انقلاب را ذوق زده کرد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: بیانات سخنران اصلی مراسم  خوراک تبلیغاتی برای دشمنان قسم‌خورده نظام آمریکا و صهیونیسم و منافقین و سلطنت‌طلب‌ها را فراهم کرد. تا جایی‌که شبکه سخن‌پراکنی بی‌بی‌سی با لجن‌پراکنی حرف این آقا را تعبیر کرد و گفت رئیس جمهور ایران همه پرسی را راه خروج از بن‌بست سیاسی دانست.

لطفی تصریح کرد: اصولا جبهه اصلاح‌طلبان و مخالفین نظام ولایی شکست می‌خورند و به بن‌بست می‌رسند به واژه آشتی ملی و رفراندوم را توی بوق و کرنا می‌کنند.

خطیب جمعه ایلام گفت: ملت انقلابی و وفادار به امام و رهبری سی و نهمین سال پیروزی انقلاب حماسی‌تر و عظیم‌تر جشن گرفتند اما سخنران با طرح مسایل حاشیه‌‌ای مردم را به شدت ناراحت کرد.

وی ادامه داد: سران فتنه 88 به ویژه رئیس دولت اصلاحات و نمایندگان افراطی دوره ششم مجلس شورای اسلامی موضوع بن‌بست رفراندوم را مطرح کردند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: واژه رفراندوم و آشتی ملی و حرف بن‌بست را اولین بار رئیس جمهور فراری بنی‌صدر عنوان کرد و با تحریک منافقین و اعضای نهضت آزادی و جبهه مرتد و منحل ملی در برابر امام و ملت ایستاد و امروز نیز در بدترین شرایط روحی قرار دارد.

لطفی تصریح کرد: موضوع رفراندوم که توسط بنی‌صدر و نهضت آزادی عنوان شد با عکس‌العمل شدید امام خمینی مواجه شد و ایشان فرمودند شما به بن‌بست رسیده‌اید ملت اسلام به بن‌بست نمی‌رسد و سرانجام بنی‌صدر نه با رفراندوم پیشنهادی بلکه با عزل امام از فرماندهی کل قوا و تصویب عدم کفایت سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی خاتمه یافت. 

خطیب جمعه ایلام گفت: نمایندگان افراطی اصلاح طلب در نامه‌ای سرگشاده و با امضای 135 نفر از مقام معظم رهبری درخواست کردند که اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی را به رفراندوم گذاشته شود.

وی ادامه داد: بعد از آن در فتنه 88 موضوع رفراندوم طرح شد که مردم با حضور خود در 9 دی 88 بزرگ‌ترین رفراندوم را به نمایش گذاشتند و غایله 88 را خاتمه دادند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار