مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام میزان تسهیلات افراد متقاضی را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم که این افراد بتوانند با جذب این اعتبار علاوه بر رونق تولید و تثبیت اشتغال موجب فعال شدن بخش تولید و ایجاد اشتغال مولد جدید شوند.
کد خبر: ۵۶۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 15 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛حیدر نعمتی  اظهار داشت: ۴۲۵ متقاضی در این استان مشخصات خود را برای دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت کرده اند.

وی گفت: ۲۴۹ مورد از این تعداد طرح جدید بوده ۷۲ مورد طرح توسعه ای و ۱۰۳ مورد نیز سرمایه در گردش است.

وی میزان تسهیلات افراد متقاضی را ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم که این افراد بتوانند با جذب این اعتبار علاوه بر رونق تولید و تثبیت اشتغال موجب فعال شدن بخش تولید و ایجاد اشتغال مولد جدید شوند.

وی اهم مسائل و مشکلات تسهیلات اشتغال فراگیر را شامل گران بودن نرخ تسهیلات (۱۶ درصد)، کم بودن میزان یارانه اختصاص یافته به طرح های جدید، پایین بودن سقف تسهیلات، عدم ابلاغ سهم در نظر گرفته شده برای استان از طریق بانکهای عامل برشمرد.

نعمتی، ملزم نمودن بانک ها توسط بانک های عامل به قید رعایت منابع و مصارف، لحاظ نشدن سهم برای بانک صنعت و معدن و عدم وحدت رویه در راستای پرداخت تسهیلات را از دیگر مسائل و مشکلات پیش روی این تسهیلات برشمرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با انعکاس این مشکلات و پیگیری آنها از طریق استاندار محترم با مرکز بتوان راهی برای استفاده مناسب و دریافت سهم بیشتر از تسهیلات در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال مولد پیدا کرد.

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار