مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام از اجرای طرح غربالگری افسردگی در بین زنان این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 14 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛مریم شادی وند در نشست تخصصی سلامت اجتماعی با تاکید بر مسایل اجتماعی(اعتیاد و طلاق) در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی ایلام افزود: افسردگی ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی بوده و به همین دلیل طرح غربالگری افسردگی در زنان این استان بزودی اجرا خواهد شد.

وی طلاق و اعتیاد را آسیب های اجتماعی مهم و رایج در استان ایلام اعلام کرد و گفت: بررسی و مقابله با مقوله اعتیاد به عنوان یک بیماری و یکی از آسیب های مهم اجتماعی بیشتر از طلاق حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: مساله طلاق نیز نیازمند نگاه خاص است و با وجود تاکیدهایی که بر روی این مساله وجود دارد در بدترین شرایط راه حل بهتری خواهد بود.

وی گفت: در زمان بروز اختلاف بین زن و شوهر باید مشاوران و نهادهای تاثیرگذار ورود پیدا کرده و با مدیریت شرایط، آنها را به سمت هم اندیشی و رفع اختلاف هدایت کنند.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه زنان، تخصصی کردن خدمات دفتر بانوان با تشکیل کمیته های زیر مجموعه و تشکیل اتاق فکر و مشاوره تخصصی در امور زنان را از برنامه های در دست اجرای این حوزه برشمرد.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین گفت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه نیازمند رویکرد بومی نگری بوده و در هر منطقه باید متناسب با شرایط آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

زهرا همتی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی در هر منطقه بر اساس شرایط جغرافیایی متفاوت است ادامه داد: اگرچه نمیتوان برخی آسیب های اجتماعی را به صفر رساند ولی باید برای کنترل و کاهش آنها اقدام شود.

وی به اهمیت مقوله سلامت اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه بهزیستی به نوعی متولی سلامت اجتماعی بوده و این مساله مسئولیت این سازمان را دو چندان می کند.

وی با بیان اینکه سلامت اجتماعی وابسته به فرهنگ و در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و جسمی مطرح است افزود: بخش مهمی از سلامت اجتماعی به زنان برمی گردد چراکه اگر این قشر از سلامت اجتماعی لازم برخوردار نباشند خانواده ها به بحران کشیده خواهند شد.

وی گفت: هنوز نگاه کلان علمی به حوزه سلامت اجتماعی نشده در صورتیکه این مهم می تواند بروی مسایل اقتصادی هم تاثیرگذار باشد.

در ادامه این نشست صدیقه پیری از اعضا هیات مدیره انجمن جامعه شناسی دفتر دانشگاهی ایلام پیرامون آسیب های اجتماعی استان ایلام با محوریت طلاق مطالبی را ارایه کرد.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ طلاق های زودهنگام در استان ایلام گفت: یکی از مهم ترین علت های این موضوع عدم وجود دوره نامزدی و نداشتن این فرآیند قبل از عقد رسمی عنوان کرد و گفت: این مساله موجب شده برخی زوج ها در این استان شناخت کاملی قبل از ازدواج از هم نداشته باشند.

وی احیا دوره نامزدی را مهمترین راهکار در این زمینه اعلام کرد و گفت: روند ازدواج های سنتی و تاثیر کنشگرهای سنتی در این استان باید جای خود را به ازدواج های آگاهانه و با شناخت قبلی بدهد.

در ادامه این نشست بهروز سپیدنامه دیگر عضو هیات مدیره و از جامعه شناسان استان گزارشی از عملکرد این انجمن را ارایه کرد.

همچنین عشرت خوشبخت از جامعه شناسان استان پیرامون آسیب های اجتماعی استان با تاکید بر اعتیاد مطالبی را ارایه کرد.

در این نشست جمعی از مسئولان محلی، نهادهای مردم نهاد و مشاوران امور بانوان دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینی وند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
درود برخانم شادیوند و کلیه عزیزانی که اینگونه پیگیر مسائل و مشکلات خانواده های این مرز و بومند ، به امید روزی که خودکشی و طلاق در این استان سلحشور رخت بر بندد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار