معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: امسال 90 طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات رونق بنگاه های کوچک و متوسط به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که تاکنون فقط 14 درصد آنها موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند کهباید در این حوزه بانک‌ها روند سریع‌تر و سهل‌تری را برای متقاضیان ایجاد کنند.
کد خبر: ۵۶۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 14 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛ایوب درویشی اظهار کرد: برخی از متقاضیان نیز در روند تکمیل پرونده سهل انگاری نموده اند که باید از طرف بانک ها تعیین تکلیف شوند و افرادی که از دریافت تسهیلات انصراف داده اند مشخص شده و در سامانه اعلام شوند.

وی تاکید کرد: باید نسبت به مشخص شدن وضعیت متقاضیان و میزان جذب اعتبارات این حوزه آمار مشخص ، دقیق ، تحلیلی و تفکیکی ارائه شود و موانع جذب این گونه اعتبارات نیز بیان شود تا بتوانیم نسبت به توانمند‌سازی تجار و تولیدکنندگان استان اقدامات موثر و مفیدی را صورت دهیم .

معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: متقاضیانی که در سامانه به بانک‌ها معرفی شده‌اند از طرف دستگاه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و طرح‌های آنان نیز مطالعه شده است و از اهلیت دریافت تسهیلات برخوردارند و نباید بانک ها با درخواست تضامین و وثیقه های سنگین آنان را از ایجاد واحدهای صنعتی و یا ادامه روند تولید باز دارند .

وی گفت: در سال 96 بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق بنگاه‌های کوچک و متوسط در اختیار استان قرار داده شده است که در این قالب بیش از 90 طرح از طریق سامانه به بانک‌های عامل معرفی شده است که تاکنون حدود 15 میلیارد تومان از این تسهیلات جذب شده و انتظار داریم بانک‌ها نسبت به جذب مابقی این تسهیلات اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار