معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام گفت: بهترین خدمت به جامعه مددجویی توانمند کردن این قشر از طریق اشتغال‌زایی است.
کد خبر: ۵۶۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 13 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام،  ایوب درویشی در دیدار با مدیرکل و تعدادی از مدیران کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: توانمندسازی خانوارهای نیازمند از مهم‌ترین اقداماتی است که کمیته امداد در سالهای اخیر انجام داده است و این روند لازم است همچنان ادامه داشته باشد.

وی افزود: این کار اگرچه با مشکلات زیادی همراه است اما از بهترین خدمت‌هایی است که می‌توان به قشر مددجو ارائه کرد و کمیته امداد به‌خوبی از عهده این کار برآمده است.

وی با ارائه پیشنهاد‌هایی درزمینهٔ اشتغال‌زایی مددجویان گفت: ایجاد اشتغال از طریق شرکت‌های تعاونی و به‌صورت جمعی از ظرفیت‌هایی است که کمیته امداد برای ایجاد اشتغال می‌تواند وارد این عرصه شود.

درویشی افزود: با ایجاد این تعاونی‌ها زنجیره کاملی از تولید ایجاد خواهد شد و در کنار این تعاونی‌ها می‌توان صنایع جانبی و تبدیلی را با استفاده از همان نیروی کار مددجویان ایجاد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام نیز در این  دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اشتغال‌زایی این نهاد بیان کرد: در شش سال گذشته بیش از 21 هزار فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار این نهاد در شهرستان‌های مختلف این استان ایجادشده است.

ضیاء رضایی با اشاره به اینکه هدف نهایی از ایجاد شغل برای نیازمندان رسیدن به توانمندی است افزود: از این 21 هزارنفری که برای آن‌ها شغل ایجادشده است در این مدت حدود 13 هزار و 500 نفر توانسته‌اند به توانمندی و خوداتکایی برسند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی افزود: برای ایجاد شغل در بین خانوارهای مددجو هیچ‌گونه محدودیتی ازنظر نفرات وجود نداشته و چنانچه چند نفر از اعضای یک خانواده جویای کار باشند می‌توانند از چند وام این نهاد متناسب با نیاز شغلی‌شان استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: در سال گذشته نیز این نهاد بیش از هزار و 900 فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار ایجاد کرده است که حدود 70 درصد این فرصت‌های شغلی در حوزه مشاغل روستایی بوده است.

رضایی نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغال‌زایی را از مهم‌ترین ویژگی‌های طرح‌های این نهاد عنوان کرد و گفت: این نظارت‌ها باعث پایداری طرح، مشاوره شغلی به مجریان و کمک به توسعه اشتغال‌زایی در بین مددجویان شده است.

وی افزود: اشتغال‌زایی برای مددجویان این نهاد فرایند دقیقی داشته که شامل شناسایی افراد توانمند برای کار، ارائه مشاوره شغلی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های شغلی، پرداخت تسهیلات و درنهایت نظارت بر انجام این طرح‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار