رئیس اداره اشتغال، مشارکت های مردمی و موسسه های خیریه اداره کل بهزیستی ایلام گفت: میزان مشارکت های مردمی این اداره کل در سال جاری افزایش 15 برابری را نسبت به سال قبل داشته که نقش مهمی در ارائه خدمات مطلوبتر به مددجویان دارد.
کد خبر: ۵۶۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 12 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛نسرین شهبازی افزود: مجموع مشارکت های مردمی نقدی این اداره کل در سال جاری 15 میلیارد ریال بوده در حالیکه این میزان کمک در سال گذشته بین یک تا یک میلیارد و 200میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از مشارکت های مردمی امسال مربوط به بنیاد برکت بوده ادامه داد: مشارکت های مردمی در زمینه تامین مسکن، معیشت، درمانی، کمک های موردی و غیره برای مددجویان زیر پوشش هزینه شده است.

وی گفت: علاوه بر این بصورت غیر نقدی نیز در قالب مواد غذایی از سوی افراد خیر و نیکوکار کمک اهدا شده که بین مددجویان پخش شده است.

شهبازی با بیان اینکه این اداره کل نیز آماده دریافت نذورات مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی است تا بین مددجویان با نیازهای مشخص توزیع شود گفت: برای رفاه حال مردم و تسریع در جمع آوری کمک های مردمی عموم مردم می توانند با شماره گیری 1400022#*4*733* پرداخت و یا به شماره 3450600 بانک توسعه تعاون حساب مشارکت های مردمی بهزیستی ایلام واریز کنند.

وی یادآور شد: پرداخت کمک های نقدی به مددجویان زیر پوشش این اداره کل همچنین از طریق قبض تلفن ثابت به عنوان پرداخت صدقه تلفنی میسر شده است.

به گفته وی، بر اساس تفاهم نامه منعقده بین اداره کل بهزیستی با شرکت مخابرات استان این امکان میسر شد تا مشترکان تلفن ثابت در صورت تمایل مبلغی ماهیانه را برای کمک به مددجویان بهزیستی به غیر از هزینه مکالمه تلفن ثابت پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همه مشترکان تلفن ثابت در مناطق مختلف استان می توانند با مراجعه یا تماس با بهزیستی و اعلام مبلغ کمک و شماره تلفن ثابت در این طرح خیر شریک شوند.

شهبازی از مشترکان تلفن ثابت شهرستان های استان ایلام خواست برای شرکت در این طرح با ادارات بهزیستی شهرستان ها تماس گرفته یا حضوری مراجعه کنند.

به گفته وی، مشترکان تلفن ثابت که در این طرح عضو می شوند در صورت عدم تمایل در هر زمان می توانند با مراجعه به بهزیستی انصراف خود را از عضویت طرح اعلام کنند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی ایلام گفت: همچنین به تازگی تمامی کارکنان ادارات حوزه رفاه استان نظیر تامین اجتماعی، اداره کار، رفاه و امور اجتماعی، سازمان بازنشستگی در طرح شکرانه سلامت عضو شده اند.

وی یادآور شد: در این طرح ماهانه سه رقم آخر فیش حقوقی آنها کسر و به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی برای کمک به مددجویان در حوزه های اشتغال، مسکن، تامین جهیزیه، معیشت و غیره واریز می شود.
شهبازی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی اضافه کرد: مشارکت مردم در کمک به مددجویان زیر پوشش نقش مهمی در افزایش کیفیت خدمات دهی به این قشر خواهد داشت.

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار