قبل از بررسی دو نگاه نباید این نکته مهم را فراموش کرد که واکنش های فعالین شبکه های اجتماعی وسیاسیون وابسته به دو طیف سیاسی استان ،در تقبیح ویا تحسین عمل فرماندار شهرستان سیروان ، ازوجود تفاوت عمیق دیدگاهی در بین نخبگان سیاسی وفعالین شبکه های اجتماعی در قبال این موضوع خاص حکایت دارد.
کد خبر: ۵۶۴۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۳ 11 February 2018

تابناک ایلام ::همه ما به این نکته اتفاق نظر داریم  که دیوار ستبر انقلاب اسلامی بر پایه نفی سلطه گری بنا شد .خون هزاران جوان ،خاک های تفتیده غرب وجنوب را رنگین کرد تا از شر آقا بالاسرها رهایی یافته وبا سربلندی  منادی حق طلبی و پرچمدار مبارزه با استعمار باشیم .

از پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک به چهل سال می گذرد ، درست در وسط روزهایی که قرار است سالروز بزرگترین اتفاق قرن گرامی داشته شود ،فرماندار این نظام وبر سر سفره نشسته این انقلاب ، هنوز مردد است که آیا پای خود را بر روی پرچم بزرگترین دشمنان کشورش  بگذارد یا با گرفتن ژست روشنفکری از روی آنها پرش کند !

بله !هفته ای که گذشت اتفاق نه چندان تازه ای به وقوع پیوست .اتفاقی که بروز آن توسط تعداد انگشت شماری از نخبگان سیاسی کشور مسبوق به سابقه است .اما اینبار  در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی ،قرعه به نام فرماندار شهرستان محروم سیروان افتادتا با پرش از روی پرچم دشمنانش ،برای ساعتها وبلکه روزها به سوژه خبر ،تحلیل وتفسیر رسانه های مجازی وشبکه های اجتماعی  مبدل شود.

به رغم ادعاهای مطروحه ،صرفنظر از اینکه آیا می توان این اقدام را  دامی  تنیده شده برای فرماندار اصلاح طلب شهرستان سیروان تعبیر نمود یا خیر !،اما با وجود تفاوت فاحش ماهیت شعارها واعتقادات طیف سیاسی اصلاح طلب و انتقاد صریح وبی پرده آنان با برخی اصول اعتقادی و عرفی جریان محافظه کار نظام ،این اقدام وی از دو منظر قابل بررسی و تفسیر است .

قبل از بررسی دو نگاه ،نباید این نکته مهم را فراموش کرد که  واکنش های فعالین شبکه های اجتماعی  وسیاسیون وابسته به دو طیف سیاسی استان ،در تقبیح ویا تحسین عمل فرماندار شهرستان سیروان ، ازوجود تفاوت عمیق دیدگاهی در بین نخبگان سیاسی وفعالین شبکه های اجتماعی در قبال این موضوع خاص  حکایت دارد.اما درعین حال این اختلاف فاحش دیدگاه ،نتوانست قاطبه آنان را از لزوم اهتمام به حفظ  منافع ملی بازدارد .

در نگاه اول  ؛ چنانچه " فرماندار سیروان  " با پیروی از مشی  سیاسی اصلاح طلبان در زمینه نگاه معتدلانه به معادلات بین المللی  ،عامدانه از پای گذاشتن بر روی  پرچم کشور آمریکا امتناع نمود ،لازم بود با مالیدن پیه این اقدام بر بدن خود ،به سبک وسیاق دو چهره سیاسی مطرح کشور (خانم ابتکار و آقای زیبا کلام )ضمن توجیه این اقدام ، خود را برای پذیرش تاوان های متعاقب آن نیز آماده می کرد.

در نگاه دوم ؛اگر همان گونه  که در بیانیه فرماندار سیروان نیز به آن تاکید شده است ؛آمریکا دشمن درجه یک نظام محسوب واین نگاه بعنوان نقطه اشتراک دو طیف سیاسی مطرح در راستای حفظ منافع ملی در سپهر سیاسی کشور حاکم است ،چرا فرماندار سیروان با عدول از این نگاه و پای گذاشتن بر منافع ملی، بصورت آگاهانه از پای گذاشتن بر پرچم دشمن خودداری نمود ؟!

سوال مهمتری که فرماندار سیروان باید درراستای اقناع افکار عمومی استان به آن پاسخ دهد این است ؛چرا با وجود علم وآگاهی این مقام دولتی به وقوع این اتفاق ،با گرفتن قیافه ای حق به جانب وارتکاب عذر بدتر از گناه ،مبادرت به صدور بیانیه ای در سطح فضای مجازی ورسانه ای استان نمود ؟بیانیه ای که در آن ،تکذیب اصل موضوع برجسته، رسانه ها به شیطنت متهم  وحتی حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ دانست !

البته ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد؛ با وجود گذشت قریب به چهار دهه دشمنی نظام جمهوری اسلامی با ایالات متحده آمریکا ونبود راهبرد مشخص دراین خصوص  ،تبیین نحوه مواجهه مدیران رده بالا ومیانی به این خصومت طولانی مدت ضروری به نظر می رسد.لازم است مسئولین طراز اول کشور با پاسخ به این سوالات، برای همیشه به این شائبه و دودلی مسئولین رده پایین در مواجهه با چنین اتفاقاتی پاسخ دهند .

چرا با وجود اینکه بارها در نشستها ومذاکرات بین المللی ،نصب پرچم دو کشور عضو رسمی سازمان ملل را در کنار هم نظاره گر بوده ویا در میادین ومسابقات ورزشی به کرات بر افراشته شدن و احترام به پرچم دو کشور، آن هم در خاک همدیگر را شاهد بوده ایم ،بازهم در مراسم  ومحافل رسمی وغیر رسمی، پای گذاشتن بر روی پرچم یا سوزندان آن را شاهدیم ؟

چرا با وجود دشمنی نظام سلطه با نظام جمهوری اسلامی ایران و تسلسل اقدامات خصومت بار آن بر علیه منافع کشور ،هنوز راهبرد مشخصی دراین خصوص توسط مسئولین طراز اول در راستای تسری آن به مدیران میانی وپایینی کشور تعریف نشده است ؟ آیادر صورتیکه رییس جمهور کشور درچنین شرایطی  قرار گرفت ،بر روی پر چم پای خواهد گذاشت یا خیر ؟

انتظار می رود تصمیم گیران کشوربا ترسیم یک خط مشی واحد و راهبرد مشخص در مواجهه با پرچم کشور آمریکاوپاسخ دادن به این سوالات ، یک بار برای همیشه به این دوگانگی و تضادها پایان دهند .بدیهی است با ترسیم یک خط مشی مشخص وسازگار بامناسبات دیپلماتیک  ،از قربانی شدن مدیران بیشتر  بعلت قرار گرفتن دراین دوراهی ها ممانعت به عمل خواهد آمد.مخلص کلام اینکه در کنار طرح این سوالات از مسئولین طراز اول کشور ، افکارعمومی استان نیز بیصبرانه در انتظار اتخاذ موضع شفاف مسئولین استان اعم از استاندار ،نماینده محترم ولی فقیه ونمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در قبال این اقدام فرماندار سیروان خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کرامتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
کار فرماندار،تحسین برانگیز، درست ونوعی فرهنگ سازی برای نسلهای بعد و احترام به فرهنگ سایر ملل و کار بسیار بجایی بود
Kh k
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
یک عمر است داریم به جای طلب خیر حتی برای دشمنانمام،طلب مرگ می کنیم،بعد از چهل سال چه اتفاقی افتاده،؟غیر از تورم گرانی و خشکسالی،،وعقب ماندگی برای کشورمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار