از تشدید فعالیت برخی کانالهای تلگرامی ورسانه ها که با فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی در تلاشند با انتشار عکس هایی از یک رویداد نه چندان مهم از حضور استاندار در برنامه ها و زیرنویس های کاملا جانبدارانه ،می توان بوی تقابل رسانه ای و خنثی سازی اثرات مطالب رسانه های منتقد را استشمام کرد.
کد خبر: ۵۶۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷ 10 February 2018

تابناک ایلام ::رسانه ها حق دارند براساس قانون با مشاهده نارساییها ،کاستیها ،سوءمدیریت ها و اجحاف ها در جامعه ،صنوف مختلف و خصوصا شیوه عمل دستگاههای اجرایی ورود کرده وبا انتشار مطالب انتقادی ،پیشنهادی و تحلیل و تفسیر وقایع واتفاقات، مدیران وبرنامه ریزان را در انجام وظایف و بهبود عملکردشان یاری  رسانند.

قانون مطبوعات نیز  در مواد 3و4و5به صراحت حقوق مطبوعات را تبیین و جرایم اعمال مقامات دولتی در زیر فشار قرار دادن مطبوعات در راستای انتشار مقالات ،مطالب ویادداشت ها و اقدام در حذف یا سانسور آنها را تعیین نموده است .

حال اینکه دستگاهی دولتی بعنوان داعیه دار  اجرای قانون ،پرچم حمایت از اصحاب رسانه را برافراشته و نقدپذیری را از مدیران تحت امر خود مطالبه می کند،اما بخواهد با تشکیل پروپاگاندای رسانه ای ،بصورت هدفمند ذهن مخاطب را منحرف ودر مقابل رسانه های منتقد قد علم کند ،تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل !

بله منظور ما اقدامات هدفمند اما زیر پوستی مجموعه ای در استانداری ایلام است که همزمان با روی کار آمدن تیم جدید مدیریتی در استانداری ،با تشکیل اتاق فکری مرکب از تعدادی از مدیران کانالهای تلگرامی و چند رسانه غیر موثر ،در صددند تا با قرار گرفتن در مقابل رسانه های مستقل و منتقد ،به نحوی مطالب انتقادی منتشره را تحت شعاع و یا بنوعی خنثی نمایند.

البته با بازخوانی مطلب روابط عمومی استانداری در اعتراض به عملکرد رسانه های منتقد که اخیرا در فضای مجازی استان منتشر شد ،می توان رد پای این پروپاگاندای را به روشنی مشاهده نمود . مطلبی که درآن از رسانه ها خواسته شده بود تا درمقابل رسانه های منتقد بایستند .در بررسی این مطلب می توان به راحتی رگه هایی  از کلید خوردن یک تقابل رسانه ای هدفمند را استنباط  نمود.

از تشدید  فعالیت برخی کانالهای تلگرامی ورسانه ها و فعالیت مداوم در شبکه های اجتماعی از طریق انتشار عکس هایی از حضور استاندار در برنامه ومراسمی خاص ویا یک رویداد نه چندان مهم به همراه زیر نویس های کاملا جانبدارانه ،می توان بوی تقابل رسانه ای و خنثی سازی اثرات مطالب  رسانه های منتقد را استشمام کرد.

بهتر است اعضای اتاق فکر این پروپاگاندا ،با پذیرش حقیقت اثرگذاری رسانه های منتقد در فضای حقیقی و مجازی استان که این روزها این اثر گذاری بر همگان هویدا شده است ،بجای در پیش گرفتن فضای تقابلی وایجاد تشتت و دودستگی در بین رسانه ای استان ،مسیر تعامل وهمکاری و پاسخگویی شفاف به مطالبات انان را در پیش گیرند.بدون شک چنین اقداماتی به این نقطه ختم نخواهد شد تا رسانه های منتقد از رسالت خود دست کشیده وبا پشیمان  شدن از یافتن طلا ،مس شدن را از محضر مدیریت ارشد استان طلب خواستار شوند!

رسانه های قرار گرفته در دام این اتاق فکر هم باید بدانند ؛گرچه رسانه در بیان دیدگاه و نحوه پرداختن به موضوعات آزاداست  ،اما اینکه بخواهند با تداوم چنین راهی ولو ناآگاهانه در مسیر انتقاد مشفقانه رسانه های  همکار قد علم نمایند ،راهی را در پیش گرفته اند که قطعا به ترکستان ختم خواهد شد ! به قول قدیمیها زمستان تمام می شود ،روسیاهی اش برای ذغال می ماند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مدافع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
همین تابناک ایلام نبود تمام ضعف های استاندار قبلی رو ماست مالی میکرد
چیه این استاندا جدید باج نداده که بیست و چهاری دارید ازش انتقاد میکنید؟؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
این مشاور وارداتی استاندار،.....،داره بد بازی میکنه،باعث و بانی دودستگی در استان همین آقای مشاوره،این مردم قیم نميخوان،نباید برای حفظ و نگهداری قدرت به اختلاف نظرها دامن زد،اینجا جای خطا و آزمایش نیست ،
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
تابناک عزیز،چرا اسم مشاور رو حذف کردی؟ اگه بازم بخواد به اختلافات دامن بزند استان ضرر میکنه،این آقا به فکر حفظ قدرت خودش و ی سری آدم های منفعت طلب داخل استانه که با ورود هر مقام جدید احاطش می‌کنن،اینا زمان آقای مروارید هم همین کار ها رو میکردن،به مشاور وارداتی استاندار بفرمائید کین ره به ترکستان می رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار